Bosch Service - 90 de ani de existenta
23.03.2011
        
Distribuie acest articol!   

Bosch a recunoscut inca de la inceputul anilor 20 necesitatea de a crea o retea de service-uri auto pentru montarea produselor sale si repararea autovehiculelor. Bazele pentru crearea unei astfel de retele au fost puse la 1 ianuarie 1921. Astfel, atelierul de service auto din Hamburg Max Eisenmann & Co. a devenit primul „atelier oficial de montare si reparatii al Robert Bosch AG”. Asa a inceput era Bosch Service. Astazi, 90 de ani mai tarziu, organizatia Bosch Service este cea mai mare retea de service-uri auto independente, cu peste 15.000 de unitati, in 147 de tari.

Intre 1910 si 1925, numarul de autovehicule produse in Germania a crescut de la 14.000 la peste 70.000 de unitati pe an. Odata cu cresterea numarului de motorizari s-au diversificat si metodele de reparare. Pe langa sisteme de aprindere, Bosch a lansat pe piata, incepand cu 1913, si alte componente electrice, ca de exemplu generatoare, demaroare, faruri si claxoane, care au inceput sa fie in curand folosite la nivel mondial – Bosch devenise deja o companie cu 6.700 de angajati la acea data. Inca din 1920 au existat centre de vanzare Bosch cu asa-numite ’’hale de montare’’, mai intai in zonele rurale din Germania si apoi in orase ca Budapesta, Geneva, Milano, Praga sau Viena. Totusi, in acel moment, reteaua de service-uri nu era suficient de puternica pentru a deveni o retea cu acoperire nationala. Totul s-a schimbat in 1921, odata cu aparitia primului service auto Bosch in Hamburg si cu extinderea continua a retelei de service-uri Bosch. Denumirea Bosch Service, identificata printr-o sigla proprie, asa-numita „Lanterna Bosch Service”, a fost patentata in 1926.

Un atelier de reparatii Bosch beneficia, inca de la bun inceput, de echipamente speciale si un contingent de produse bine stabilit, totul in conditii optime. De asemenea, respectivul service avea la dispozitie si mijloacele de organizare necesare pentru derularea activitatilor zilnice, dar si o serie de recomandari practice, ca de exemplu propuneri de organizare a vitrinelor.

Partenerii Bosch beneficiaza si in prezent de consilierea oferita de compania Bosch.  Astfel, service-urile auto moderne Bosch Service dispun de cele mai moderne tehnici de verificare, de informatii tehnice si scolarizare pentru toate tipurile de marci, de o logistica
eficienta in ceea ce priveste piesele de schimb, precum si de o prezentare exterioara unitara, masuri promotionale si de marketing, axate pe obtinerea de noi clienti si informarea acestora. Un sistem de asigurare a calitatii oferit prin programul Bosch Service Excellence, dar si auditari periodice si verificari neanuntate ale service-urilor auto, efectuate de un partener extern independent, asigura calitatea inalta a serviciilor oferite de partenerii Bosch Service.

Pe langa domeniile de activitate clasice Bosch, cum ar fi service pentru sistemul electric sau electronic al unui autovehicul si service diesel, oferta include si reparatii generale, revizii si schimbul uleiului sau service pentru sistemul de climatizare, Car Multimedia, pneuri si parbrize, iar in prezent, service si reparatii pentru autovehiculele hibrid si electrice. La 90 de ani de la inaugurarea primului service auto Bosch, la nivel mondial, in cele 15.000 de Bosch Service-uri lucreaza peste 80.000 de angajati, care intretin si repara zilnic, peste 180.000 de autovehicule.

Distribuie acest articol!