Renault lucreaza la un model ultra low-cost

24 noiembrie 2011



Conform cotidianului economic La Tribune, Renault lucreaza la un proiect de citatdina ultra low-cost, destinata pietei indiene. Dupa lansarea lui Pulse (foto), eveniment organizat in urma cu doar cateva saptamani, constructorul francez isi va continua ofensiva pe piata indiana prin crearea unui model mai mic si mai ieftin – un Tata Nano in versiune de origine franceza. Cu acest nou mini urban, francezii s-ar putea pozitiona foarte bine si in Brazilia, o alta piata emergenta extrem de importanta.

Renault l-a insarcinat cu acest proiect pe Gerard Detourbet, responsabil cu modelele low-cost ale grupului. El coordoneaza o echipa comuna Renault – Nissan. Misiunea: dezvoltarea unei platforme tehnice de circa 3,6 m lungime, care va sta la baza viitorului model.

Va fi un automobil mai ieftin decat Dacia, al carui pret porneste in Franta de la 7.700 euro (Logan cu motor de 1,2 litri). Concret, pretul vizat de Renault pentru noul model ultra ieftin este de doar 2.500 de euro.

Proiectul confirma reorientarea Grupului Renault spre pietele emergente, unde concurenta devine tot mai dura. Iar duelurile se poarta pe segmentul micromodelelor urbane, cat mai mici si mai ieftine. Marjele acestora sunt, evident, foarte “subtiri”, insa profitul este generat de volumele mari si de costurile de productie reduse. Pentru Renault, vanzarile in acest segment reprezinta deja mai mult de un sfert din total (sub marcile Renault si Dacia).

Cat despre succesul acestui proiect, presa franceza are deja unele indoieli. Cei de la Auto Plus, de pilda, se intreaba daca India va oferi suficienta clientela pentru un automobil de 2.500 euro. Pe de-o parte, esecul celor de la Tata, cu Nano, alimenteaza scepticismul unora. Pe de alta parte, sa ne amintim cu ce sanse era creditat proiectul Dacia Logan, la momentul debutului. Oricum, cei de la Renault au decis sa riste, convinsi ca au pus din nou miza pe o carte castigatoare.