Renumita casa de design Bertone vine la Geneva cu un raspuns la aparitia tot mai multor modele cu arhitectura shooting brake, un concept Aston Martin. Nu ar fi pentru prima oara cand Aston Martin adopta acest profil – sa ne amintim de DB5 si DB6 Radford, Virage Shooting Brake si, mai apoi, Vantage "break".
La randul sau, Bertone a mai prezentat o viziune de shooting brake in trecut: Jet 2, in 2004, derivat din Vanquish si prezentat tot la Geneva. De data aceasta, punctul de plecare l-a constituit Aston Martin Rapide, insa nu versiunea S, cum poate ar lasa sa se inteleaga forma calandrului.
In alta ordine de idei, trebuie remarcat faptul ca notiunea de "shooting brake" este in plina transformare. Pana acum se referea la coupe-uri cu spatele in stil break, insa lucrurile s-au schimbat prin aparitia unor modele inedite, precum recentele Mercedes CLS Shooting Brake sau Porsche Panamera Sport Turismo Concept.
Conceptul pe care Bertone il va duce anul acesta la Geneva este este un exemplar unic, realizat la cererea unui colectionar, cu aprobarea oficiala a constructorului britanic. De altfel, la interior totul a ramas neschimbat, cu exceptia spatiului ceva mai generos la nivelul capului. Fara modificari si in privinta motorizarii – acelasi propulsor V12 de 5,9 litri si 477 CP ca pe Rapide. La conceperea spatelui au fost luate in considerare si cerintele clientului, astfel ca locurile spate se pot plia la nevoie, prin comanda electrica.
In fine, acest unicat, pe care multi il vad ca pe un anti Porsche Panamera Sport Turismo, celebreaza centenarul Aston Martin si 60 de decenii de colaborare intre constructorul britanic si casa de design Bertone.