Programul Rabla 2016 va avea doua componente – Clasic si Plus

21 aprilie 2016, Sursa: Guvernul Romaniei



Ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca Palmer, a anuntat ca Guvernul lanseaza in consultare publica Ghidul de finantare pentru Programul de inlocuire Parcului auto, asa numitul Programul Rabla. Marea noutate de anul acesta este ca, in plus fata de Rabla, exista o viziune complet noua si o completare, denumita Rabla Plus.
 
Cristiana Pasca Palmer: "Programul va avea doua componente: Rabla clasica, deja cunoscuta de populatie, prin care romanii pot beneficia de o prima de casare pentru achizitia unei masini noi cata vreme isi caseaza autovehiculul vechi, si extensia noua, partea de plus a programului, prin care stimulam achizitia de masini electrice fara obligativitatea populatiei de a casa un autovehicul personal. Cele doua directii pot fi accesate de populatie separat sau combinat.
 
Pentru situatia in care un roman vrea sa-si caseze masina veche, poluanta, si vrea sa-si cumpere una noua – acestia pot accesa componenta clasica a Programului, care anul acesta va beneficia de un suport financiar de 145 de milioane de lei.
 
Programul Rabla Clasic 2016 este aproape neschimbat fata de cel din anii trecuti,  respectiv ramane in vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesarii suplimentare a doua eco-bonus-uri pentru urmatoarele situatii: un eco-bonus de 750 de lei pentru cei care decid sa-si cumpere o masina al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km sau un eco-bonus in valoare de 1.500 lei pentru situatia in care populatia opteaza pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.
 
Daca masina noua respecta ambele criterii, atunci un cetatean poate beneficia de ambele eco-bonus-uri, putand sa ajunga la o suma de de aproape 9.000 de lei, care va fi decontata de AFM din costul masinii noi.
 
Partea interesanta a programului Rabla Plus este, intr-adevar, acesta noua extensie, prin care intentia este sa stimulam tranzitia catre economia verde, catre ecomobilitate si in Romania, asa cum se intampa si la nivel european, in tarile mai avansate. Cei care vor sa aleaga o masina care nu polueaza deloc, beneficiaza din parte AFM de doua tipuri de eco-tichete: un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achizitionarea unui autoturism electric-hibrid si un eco-tichet de 20.000 de lei pentru masinile 100% electrice.in aceasta extensie Rabla PLUS dispare obligativitatea de casare a unui autovehicul vechi, personal.
 
Asa functioneaza Programul, pentru cazul in care directiile sunt accesate separate, poate va intrebati cum ar putea fi combinate cele doua axe ale programului. Pot sa va spun ca in cazul in care un roman detine o masina veche pe care doreste sa o caseze si doreste sa achizitioneze un autoturism 100% electric, va beneficia de un sprijin financiar total de aproximativ 6.000 de euro. Asta pentru ca poate beneficia concomitent atat de prima de casare de 6500 de lei, de partea de eco-bonusuri, precum si de eco-tichetul de 20.000 de lei.
 
Pentru partea de Rabla Plus, suma alocata este de 75 de milioane, deci, per total, intregul program beneficiaza de o alocare financara de 220 de milioane de lei.
 
Cat priveste cine, ce si cum poate accesa acest Program Rabla, conditiile sunt minimale: orice persoana care are domiciliul sau resedinta in Romania, nu are obligatii de plata la bugetul local si este proprietarul unui autovehicul cu o vechime de minimum 8 ani pe care doreste sa-l schimbe cu unul mai putin poluant. Si persoanele juridice vor beneficia de aceste facilitati”.