Renault Clio, cea mai vanduta masina franceza, a implinit un sfert de veac

5 iunie 2016

Sursa: comunicat de presa Renault Romania



Cu 13 milioane de vehicule vandute pe parcursul celor 4 generatii pe care le-a avut modelul, Renault Clio este masina superlativelor: vehiculul francez cel mai vandut in lumea intreaga din toate timpurile, primul care a obtinut de doua ori prestigiosul titlu de Masina Anului in Europa, vehiculul cel mai vandut in Franta in ultimii 18-25 ani, liderul segmentului sau in Europa in 2014 si 2015  (pe segmentul autoturisme si vehicule comerciale usoare). De la bun inceput, Clio s-a impus precum masina mica ce are „toate atuurile unei masini mari”.

In mitologia greaca, Clio este o muza, a carei etimologie – Kleio – inseamna „celebra”: un nume profetic pentru Clio, ale carui notorietate si succes s-au impus de la prima generatie a vehiculului. Fiind succesorul modelului Renault 5, unul din cele mai mari succese auto ale vremii sale, Clio a fost obligat sa fie la inaltimea predecesorului sau. Dar n-a cautat sa calce pe urmele directe ale lui Renault 5. Clio se prezenta ca o „masina mica, versatila, proiectata si fabricata conform standardelor celor mari”. S-a dorit, o data cu trecerea de la Renault 5 la Clio, o crestere in gama care sa se adreseze unui public din ce in ce mai numeros, doritor de prestatii si echipamente rezervate unor vehicule apartinand unei categorii superioare, o masina insa care sa ramana pe segmentul compact (3,70 m pentru Clio 1). Unii clienti se asteptau chiar la prestatii si echipamente de varf de gama. Pentru ei, in 1991 Renault a lansat Clio Baccara, o versiune luxoasa cu tapiterie de piele gri, cu manere de culoarea nucului si panourile portierelor cu piele si comenzi cromate. incepand din 1998, Clio Initiale a inlocuit versiunea Baccara si a continuat oferta varf de gama Clio generatie dupa generatie.

Trecerea de la Renault 5 la Clio a marcat si o alta evolutie: modelele nu mai sunt desemnate prin cifre, ci prin nume proprii pentru ca oamenii sa si le aduca aminte mai usor.  Totodata, masinile dobandesc astfel o dimensiune mai calduroasa si mai umana. Inca de la lansare, Clio este aleasa Masina Anului 1991 in Europa. Juriul afirma: „Noua masina mica are un stil remarcabil, un nivel de calitate bun, spatiu generos si o bogatie a echipamentelor neintalnita pana acum pe un model de aceasta dimensiune”.

Prima generatie propunea ABS, aer conditionat, cutie automata electronica, alarma antifurt, directie asistata si oglinzi retrovizoare actionate electric, cu dezaburire. Cu acest nivel de echipare, Clio facea valuri pe segmentul citadinelor in Europa si se pozitiona ca o masina polivalenta capabila sa rivalizeze cu starurile categoriei.

A doua generatie este lansata in 1998. Are cu 7 cm mai mult si motorizari cu 16 supape. Face ca siguranta sa fie disponibila tuturor, ABS-ul si airbagurile, inclusiv airbagurile laterale regasindu-se pe toate nivelurile de echipare.

A treia generatie Clio soseste pe piata in 2005, iar Clio 2 isi continua cariera comerciala sub numele de Clio Campus. Mai mare (3,99 m), mai spatios, Clio 3 vine fara indoiala cu echipamente superioare: card de demaraj cu kit maini libere, GPS, regulator/limitator de viteza, dar si cel mai bun nivel de siguranta activa si pasiva, cu pana la 8 airbaguri. Nimic surprinzator in faptul ca este prima masina din categoria sa care obtine 5 stele la testele EuroNcap. Si este primul Clio care are si o versiune break. Toate aceste calitati sunt recompensate din nou de titlul Masina Anului in Europa, pe care-l dobandeste in 2006. Este un eveniment exceptional: in cei peste 43 de ani de istorie ai premiului, este pentru prima data cand acelasi vehicul primeste pentru a doua oara acest titlu.

A patra generatie Clio lansata in 2012 reaprinde flama si isi demonstreaza capacitatea de seductie, adaugand mai multa emotie. Inspirat din concept car-ul DeZir, Clio 4 este primul vehicul care adopta noua identitate vizuala a gamei. imbracat in rosu aprins, cu o noua parte fata, Clio 4 vede lumina zilei sub semnul pasiunii si al seductiei. Se pastreaza nivelul ridicat al echipamentelor: R-LINK, tableta conectata si integrata si chiar, in premiera mondiala, un sistem bass reflex.

Clio a fost star si in lumea sportului. De peste un sfert de secol, are si versiuni sport – atat pentru sosele, cat si pentru lumea competitionala, versiuni care au pus in valoare angajamentul constant Renault pentru sportul auto. In 1998, un monstru de cai putere este prezentat sub forma unui show car la Salonul de la Paris: Clio 6. O masina care, datorita freneziei pe care o starneste in randul publicului, ajunge sa fie produsa in serie limitata. Echipat cu un motor de 3 litri, 6 cilindri, montat in partea din centru spate a vehiculului, Clio are intr-o prima faza 230 CP, pentru ca apoi, in 2003, numarul de cai sa creasca pana la 255, propulsand astfel bolidul de la 0 la 100 km/h in 5,8 secunde.

Cu progrese periodice in ceea ce priveste numarul de cai-putere per litru de cilindree, Renault a avut pentru urmatoarele generatii de Clio si cate-o versiune Renault Sport: Clio 3 R.S. cu 197 CP in 2006, apoi Clio 4 RS in 2013 cu 200 CP si, in 2015, Clio R.S. Trophy cu 220 CP.

Clio este povestea unei masini care a dorit sa faca inovatia accesibila tuturor, sa le ofere clientilor echipamente si prestatii demne de un segment superior, propunandu-le in acelasi timp o gama larga si generoasa care ofera, printre altele, si versiuni sport si exclusiviste. Cu 13 milioane de unitati vandute, povestea de succes a Clio continua: peste cateva zile se va prezenta o noua versiune a citadinei preferate a europenilor.