Asa arata depozitele de automobile Volkswagen din SUA, dupa scandalul Dieselgate
04.04.2018
        
Distribuie acest articol!   

In urma scandalului Dieselgate, pana la jumatatea lunii februarie din 2018, Volkswagen AG a platit mai mult de 7,4 miliarde de dolari pentru a rascumpara aproximativ 350.000 de automobile diesel pe care le-a vandut pe piata din SUA. Producator german a adus toate aceste vehicule in 37 de spatii de depozitare de dimensiuni imense, aflate pe teritoriul Statelor Unite.

Un purtator de cuvant al Volkswagen a declarat ca „aceste vehicule sunt depozitate provizoriu si in mod curent mentinute intr-o maniera care sa asigure operabilitatea si calitatea acestora pe termen lung, astfel incat sa poata fi readuse pe piata sau exportate, odata ce autoritatile de reglementare din SUA aproba modificarile corespunzatoare ale emisiilor”.

In total, Volkswagen a acceptat sa cheltuiasca peste 25 de miliarde de dolari in SUA, pentru acoperirea debitelor catre proprietari, state si dealeri si reglementari de mediu. De asemenea, a rascumparat aproximativ 500.000 de vehicule neconforme cu normele antipoluare din SUA. Acest proces va continua pana la sfarsitul anului 2019.

Instanta americana a retinut ca, pana pe 31 decembrie 2017, Volkswagen a preluat inapoi 335.000 de vehicule diesel, a revandut 13.000 si a distrus aproximativ 28.000 de vehicule. La sfarsitul anului trecut, VW a depozitat 294.000 de vehicule, in toata tara.

Pana in iunie 2019, Volkswagen trebuie sa rascumpere sau sa repare 85% dintre vehiculele vizate, in caz contrar urmand sa se confrunte cu plati mai mari. Compania a declarat recent ca a reparat aproape 83% din vehiculele implicate si se asteapta ca in curand sa atinga cerinta.

Pana la jumatatea lunii februarie, VW a platit aproape 8 miliarde de dolari sub forma de compensatii si buyback.

In aprilie 2017, constructorul german a fost pus sub probatiune, dupa ce a pledat vinovat la trei infractiuni si a platit 4,3 miliarde de dolari in sanctiuni federale. In septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut ca a incercat sa eludeze sistemul de control al emisiilor la vehiculele diesel vandute in SUA incepand cu 2009 – de-acum celebrul scandal Dieselgate.

Distribuie acest articol!