Nori negri de furtuna se aduna in toate regiunile, pentru Ford

10 septembrie 2018



Saptamana trecuta relatam despre planurile de restructurare in cadrul Ford Europa, in urma scaderii profitului de anul trecut cu 81% (sursa: Forbes) si a vanzarilor din prima jumatate a anului 2018, care au impins divizia europeana pe pierdere si speculatii despre posibila vanzarea a diviziei europene, similar cu pasul facut de GM cu Opel (sursa: Forbes).

Nici din China stirile nu sunt prea bune pentru investitori, vanzarile din prima jumatate a anului 2018, scazand cu 25% fata de anul trecut. (sursa Reuters).

In SUA, Ford detine recordul pentru cel mai bine vandut pick up truck, un segment foarte profitabil, dar de curand presitigiul acestui vehicul a fost afectat de mai multe recall-uri, ultimul pentru mai mult de 2 milioane de vehicule din SUA, Canada si Mexic (sursa: Ford).

Investitorii americani sunt nemultumiti de actuala performanta a firmei si se pare ca si-au pierdut rabdarea cu noul CEO James Hackett, venit de la firma de mobilier metalic Steelcase. Planurile vagi nu genereaza incredere pe Wall Street (sursa: Forbes) si pretul actiunilor continua scaderea inceputa in urma cu cinci ani (sursa: Yahoo Financial), ducand la o valoare cu 19% mai mica pe bursa (36.498 miliarde USD la data scrierii articolului) decat cea a startup-ului pentru automobile electrice Tesla (44.907 miliarde USD).

pret, actiuni, Ford

Evolutia pretului actiunilor firmei Ford (sursa: Yahoo Finance)

Si in America de Nord se aduna nori negri de furtuna. Dupa abandonarea unei fabrici aflate in faza de constructie in Mexic (sursa BBC), care initial a adus laude de la presedintele american, Ford se opune transferului productiei in SUA pentru Focus Active (sursa Bloomberg), ceea ce cu siguranta va genera un foc de artificii intre Ford si guvernul american, cu toate ca in privinta relaxarii normelor de poluare s-au inteles de minune, spre indignarea miscarilor ecologice de pretutindeni.

Una din cele mai critice analize la adresa planurilor Ford de viitor, cu focus pe electrificare, a fost recent publicata de Ryan Felton in Jalopnik. Nu impartasim in totalitate punctele de vedere ale autorului, dar intarzierea programului electric este indiscutabila.

Ramanem pe receptie si va informam de indata ce aflam despre impactul viitoarelor planuri de restructurare europene asupra operatiunilor Ford din Romania.

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *