Un cabrio BMW 1600 GT restaurat de ucenici s-a alaturat colectiei de la BMW Group Classic

5 ianuarie 2019



Colectia de automobile de la BMW Group Classic este acum mai bogata cu un nou model special unic. Aceasta datorita echipei de formare profesionala de la uzina BMW din Dingolfing. Ucenicii au restaurat un cabriolet BMW 1600 GT in cadrul unui proiect de mai multi ani sub conducerea profesorilor lor. Modelul cu patru locuri este vopsit in argintiu si are un acoperis rosu. Este un fragment de istorie importanta, care marcheaza perioada in care BMW facea tranzitia de la un constructor auto de nisa la un producator auto cu un succes international si, in cele din urma, lider pe piata globala de automobile premium.

Acest BMW 1600 GT Cabriolet este singurul exemplar ce a supravietuit dintre cele doua prototipuri initiale pe care BMW le-a comandat designerului italian de caroserii Pietro Frua. In toamna anului 1967, ambele automobile au parasit pentru prima data cladirile de productie din Dingolfing. Drive testele pentru una dintre masini s-au incheiat cu un accident, iar automobilul a fost scos din uz. Cea de-a doua masina s-a bucurat de o onoare speciala. Cabrioletul BMW 1600 GT a fost inmanat actionarului majoritar al BMW AG de la acea vreme, Herbert Quandt. A ramas in posesia familiei pentru multi ani, dupa care a trecut la alti proprietari privati. Un fotomodel din München s-a bucurat de experienta unica de condus cu acest model decapotabil, apoi comoara rara a fost cumparata de un om de afaceri din Fürth (Franconia), dupa care si-a gasit o noua resedinta la Centrul Allianz pentru Inginerie din München.

Acolo, BMW 1600 GT a fost supus pentru prima data unei restaurari majore, astfel inc t sa se asigure pastrarea masinii. Cand specialistii de la BWM Group Classic au descoperit acest model special unic de la Dingolfing si au reusit sa ajunga la un acord pentru achizitie, a aparut un plan de a readuce automobilul la conditia sa originala in locul unde a vazut lumina zilei pentru prima data. Restaurarea la uzina din Dingolfing a devenit un proiect care a facut parte din pregatirea ucenicilor care aspirau sa devina mecanici in constructia de caroserii si automobile.

BMW Group Classic a sprijinit proiectul de restaurare in mai multe moduri, inclusiv optiunile extinse pentru procurarea pieselor originale care au devenit disponibile recent. Mai mult, replici a numeroase componente care nu mai puteau fi obtinute au fost refacute cu minutiozitate.

Renasterea cabrioletului BMW 1600 GT la Dingolfing a readus la suprafata amintirile unui capitol foarte interesant din istoria BMW. Cand automobilul cu doua usi a prins viata, BMW tocmai preluase compania Glas si fabrica de la Dingolfing, in acelasi an. Din 1955, compania produsese cu succes bubble-car-ul Goggomobilul. In 1964, Glas a lansat Glas 1300 GT, model sportiv si elegant stilizat de Frua, pe piata, iar un an mai tarziu a urmat mai puternicul Glas 1700 GT. Glas cauta un partener puternic, iar producatorul auto a acceptat initial o operatie de distributie comuna cu BMW, dar aceasta a dus in cele din urma la preluarea completa de catre compania din München. O data cu preluarea companiei, BMW a pastrat coupé-ul desenat de Frua in productie timp de doi ani (1967-1968). A efectuat modificari stilistice minime, dintre care se evidentiaza grila dubla, specifica marcii, a echipat modelul cu un motor BMW si a optimizat suspensia pentru un comportament dinamic mai bun.

Ideea de a oferi un cabriolet alaturi de coupé-ul sportiv venea, inca o data, de la importatorul de automobile germane din SUA, Max Hoffman, la initiativa caruia s-au mai lansat modele precum Mercedes 300 SL, Porsche 356 Speedster sau BMW 507. Hoffmann a facut o propunere de dezvoltare a unei noi versiuni a coupé-ului, cu motor de 2,0 litri si o versiune decapotabila. In octombrie 1967, Frua a livrat o caroserie cabrio montata pe un ansamblu de podea consolidat. Aceasta a fost vopsita la Dingolfing, unde a avut loc si restul activitatii de asamblare. La 16 noiembrie, cabrioletul BMW 1600 GT a intrat in cartea de productie a uzinei ca fiind finalizat. Cu toate acestea, planurile pentru productia de serie si export in SUA nu au fost indeplinite niciodata.

Un singur exemplar al cabrioletului italo-bavarez a fost inmatriculat pentru condus pe drumuri publice. La 51 de ani de la productia primului automobil, a fost inregistrata a doua productie. De data aceasta, finalizarea restaurarii masinii a fost sarbatorita prin oferirea acestei bijuterii pentru colectia BMW Group Classic.

Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania