La finele acestei saptamani, in cadrul cusei de 24 de ore de la Daytona, se va alinia la start si un BMW M8 GTE care il va avea printre piloti si pe Alessandro Zanardi. Dupa cum se stie, in ciuda teribilului accident suferit in 2001, in urma caruia i-au fost amputate ambele picioare, pilotul italian continua sa ia startul in diverse competii automobilistice, iar in paralel a devenit un redutabil atlet paralimpic. Pe langa stilul de pilotaj, Zanardi va avea de infruntat la Daytona o noua provocare, cea legata de schimbul de piloti dintre el si coechipierii lui. Acest moment trebuie pregatit intens, pentru a evita pierderile de timp. Referitor la acest subiect, BMW Motorsport a dat publicitatii comunicatul de presa si materialul video de mai jos.
Startul pe care pilotul oficial si ambasadorul marcii BMW Alessandro Zanardi il va lua cu BMW M8 GTE in cursa de 24 de ore de la Daytona nu era posibil fara ajustarile tehnice pe care inginerii BMW M Motorsport le-au facut masinii si nici fara solutiile creative si inovatoare pentru procedurile din timpul cursei. In principal, schimbul de piloti intre Zanardi si coechipierii sai din #24 BMW M8 GTE necesita o coreografie sofisticata, astfel incat sa nu piarda timp pretios pe parcursul cursei.
Alex Zanardi a cerut un dans la cursa de 24 de ore de la Daytona, asa spune el despre schimbul de piloti dintre el si coechipierii lui. Miscarile dintre Zanardi, John Edwards (SUA), Jesse Krohn (Finlanda) si Chaz Mostert (Australia) au fost regizate si exersate pana la cel mai mic detaliu. „Este un dans in care lucrul important este sa faci toti pasii in ordinea exacta si timpul limitat pe care il ai la dispozitie”, explica Zanardi. „Asa ca nu putem pierde nici o secunda.”
Acesta este modul in care are loc schimbul de piloti intre Zanardi si coechiperii lui: Zanardi sta pe pit wall si asteapta sosirea masinii. Apoi coboara langa masina, pe pista, si urca in cockpit imediat ce coechipierul lui a iesit de acolo si a asezat insertia de scaun a lui Zanardi la locul ei. Apoi coechipierul il ajuta sa-si prinda centura de siguranta. Este schimbat volanul, care este inmanat de un mecanic suplimentar, aprobat de IMSA. Cand iese din cockpit, Zanardi se extrage din masina prima data, apoi urca pe pit wall. Abia dupa ce este in spate acelui pit wall poate reveni in caruciorul cu rotile.
Si in acest caz, siguranta maxima are prioritate totala, iar intregul schimb de piloti este gandit astfel. Pentru a exista siguranta ca, dupa ce a parasit masina, Zanardi poate iesit cat mai rapid posibil din zona de pericol, IMSA a permis si ca mecanicul suplimentar sa fie cel care inchide plasa de siguranta si usa. In mod normal, pilotii sunt cei care au grija de aceste sarcini. Zanardi nu trebuie sa faca acest lucru, ii este permisa iesire de la schimb, peste pit wall, in acest timp.
Zanardi si colegii lui efectueaza schimbul de pilot in mai putin de 20 de secunde – ceea ce, dat fiind timpul necesar pentru realimentare, nu reprezinta un dezavantaj fata de concurenta. „Schimbarea volanului, in special, necesita ceva timp”, a explicat Zanardi, „dar sunt foarte rapid la intrarea si la iesirea din cockpit si pot face acest lucru.”
Cu toata atentia asupra pit stopului perfect in cel mai scurt timp posibil, Zanardi este constient pe deplin, din numerosii sai ani de experienta, ca o cursa de 24 de ore nu este decisa in primul rand pe baza schimbului de piloti. Acesta este motivul pentru care si accentueaza: „Trebuie sa fim siguri mereu ca nu grabim lucrurile, pentru ca o eroare in timpul schimbului de piloti ar putea fi un dezastru. Trebuie sa gasim mereu echilibrul corect intre potentiala economie de timp si grija maxima in timpul pit stopului”.
Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania