Citroën este invitatul de onoare la Salonul Retromobile 2019

2 februarie 2019



Cu ocazia sarbatoririi centenarului, Citroen va fi invitatul de onoare la editia 2019 a Salonului Retromobile, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate automobilelor clasice.

La cea de-a 44-a editie a Salonul Retromobile Paris (6-10 februarie 2019), Citroën va sarbatori 100 de ani de la lansarea primului sau automobil construit in serie. Este vorba de modelul 10 HP, care a iesit din uzina la 4 iunie 1919.

Productia de serie i-a permis lui André Citroën sa scada pretul si sa-si vanda automobilele mai ieftin. In numai 4 ani, marca a devenit cel mai mare constructor european. In 1929 a construit mai multe uzine in periferia pariziana. Citroën producea 100.000 de vehicule pe an, o adevarata explozie la vremea respectiva.

De-a lungul deceniilor, constructorul francez a produs o serie de modele devenite legendare, precum inovatorul Traction Avant (foto sus), pragmaticul Type H, popularul 2CV sau luxosul DS. O istorie pasionanta, care va fi evocata in cadrul Salonului Retromobile 2019.

Citroën va fi present la eveniment cu un stand exceptional, care gazduieste 30 de modele legendare, repartizate pe 3 sectiuni: 10 automobile de serie, simbolul celor 100 de ani de modele legendare in serviciul confortului (Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6, Noul C5 Aircross SUV), 10 concept car-uri, pentru 100 de ani de spirit vizionar (C10, Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE) si 10 vehicule de curse, pentru 100 de ani de competitii sportive unice (Scarabée d’Or, Petite Rosalie, DS 21 ce a concurat in Raliul Marocului 1969, SM ce a concurat in Raliul Marocului 1971, 2 CV din Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C -Elysée WTCC, C3 WRC).

In alta ordine de idei, Citroën a anuntat ca va prezenta doua concepte pentru a marca centenarul: primul in martie, la Salonul de la Geneva, care va anunta viziunea constructorului in materie de „mobilitate urbana”, iar cel de-al doilea in aprilie, la Shanghai, care va reprezenta „ultra-confortul Citroën”.