Marea revenire a lui Opel
24.06.2019
        
Distribuie acest articol!   

Desi General Motors a avut multe probleme cu filialele sale europene Opel si Vauxhall, achizitionarea acestor marci de catre Grupul PSA a schimbat datele problemei si a permis Opel sa isi revina in doar cateva luni. Totusi, putini specialisti ar fi pariat pe o asemenea schimbare de situatie in favoarea constructorului Opel, in momentul in care grupul francez a preluat controlul marcii germane, in 2017.

Presedintele PSA, Carlos Tavares, sub conducerea caruia s-au preluat marcile Opel si Vauxhall, a utilizat aceleasi metode care si-au dovedit eficienta in cazul redresarii PSA. Reducerea costurilor fixe, a costurilor variabile si amelioararea preturilor la vanzare, toate fac parte din reteta Carlos Tavares. La inceputul lui 2019, constructorul a anuntat ca 2018 a fost al cincilea an de crestere si Opel nu este strain de acest rezultat, pentru ca marca a participat la vanzari cu un milion de vehicule. PSA, in ansamblul sau, a vandut aproape 4 milioane de vehicule in lume, obiectivul sau declarat fiind de 5 milioane in 2022. Aceste rezultate bune nu pot ascunde faptul ca Opel se afla inca in convalescenta si va trebui sa dovedeasca in viitor ca este o marca care isi va creste vanzarile si, implicit, beneficiile pentru grup.

Sosirea in Grupul PSA ii permite lui Opel sa dezvolte multe proiecte in comun. In ciuda unei relative libertati, Opel se poate servi de PSA cu scopul de a reduce la maxim costurile de dezvoltare si de productie. Astfel, cea de-a sasea generatie Opel Corsa, care tocmai a fost dezvaluita, a cunoscut o perioada de preproductie destul de animata. Carlos Tavares a cerut insa ca acest proiect sa fie oprit in 2018, in conditiile in care masina era aproape terminata. Explicatia a fost ca General Motors a lansat un proiect asemanator inaintea lui PSA si nu s-a reusit sa se ajunga la un acord intre cei doi constructori. Birourile Opel au trebuit sa revizuiasca modelul si sa foloseasca platforma CMP, inaugurata pentru DS3 Crossback si noul Peugeot 208. In prezent, situatia s-a clarificat, iar urmatoarele modele Opel si Vauxhall vor fi dezvoltate exclusiv de PSA. Pentru a respecta noile norme de emisii CO2 si pentru a se concentra pe SUV-uri, constructorul a decis sa abandoneze productia micilor modele Opel Adam si Opel Karl si a celui cabrio Cascada. Cele trei modele vor fi eliminate din oferta constructorului pana la sfarsitul lui 2019.

Din fericire pentru PSA, existau deja acorduri de cooperare cu General Motors. Astfel, cateva proiecte lansate de General Motors, precum Opel Crossland X, Opel Grandland X si Opel Combo Life au fost studiate in comun si beneficiau de expertiza PSA si de numeroase componente provenind de la grupul francez. In viitor, viitorul Opel Astra (prevazut pentru 2021) si viitorul Opel Insignia (2022), doua modele importante pentru Opel, se vor servi de platforma EMP2 si de propulsia pe benzina PureTech si diesel BlueHDi. Aceste doua modele vor putea beneficia de o mecanica PSA, iar un lifting este iminent. Acesta a fost avansat pentru Insigna, a carei generatie viitoare va sosi numai dupa cinci ani de la lansarea actualului facelift. In ceea ce priveste Opel Mokka X, urmatoarea generatie va fi dezvaluita in 2020. Modelul va utiliza platforma CMP (aceeasi ca si la Corsa) si va exista si o versiune electrica de 136 CP, cu mai mult de 350 km de autonomie.

Cu scopul de a satisface normele europene de emsii CO2, Opel va promova versiunile hibride si electrice ale modelelor sale. Micul Opel Corsa a fost deja prezentat in versiune electrica e-Corsa, utilitara Opel Vivaro, care reia baza Citroën Jumpy si Peugeot Expert, va fi prezentat si in versiune electrica in 2020. Versiunea sa van Opel Zafira Life va fi lansata in 2021.

La capitolul proiecte secrete, se vorbeste si de posibilitatea producerii unui SUV de dimensiuni mari, in cadrul unei colaborari in trei, Opel, Peugeot si DS. Acesta va prelua baza Peugeot Traveller, care ar putea exista in versiunea 7 locuri si in cea de SUV coupé. Va fi dezvoltat cu prioritate pentru piata rusa si ar putea exista si in versiune 100% electrica. Comercializarea acestui model ar putea incepe in 2023.

Opel vrea sa se dezvolte si la nivel international si pregateste activ reintoarcerea sa pe piata din Rusia, o piata pe care marca a parasit-o acum patru ani, dar care ramane strategica si cu un puternic potential. Opel va prezenta in Rusia, in al patrulea trimestru din 2019, trei modele, pentru a reanima reteaua de distributie: Opel Grandland X, Opel Zafira si utilitara Opel Vivaro.

PSA furnizeaza si va furniza un numar important de componente actualelor si viitoarelor modele ale marcii germane, iar grupul va putea sa conteze pe aportul acesteia pentru viitoarele sale modele. Intr-adevar, Opel va fi insarcinat sa produca viitoarele motoare pe benzina pentru Grupul PSA. Inginerii de la Rüsselsheim vor concepe motoare pe benzina care vor trebui electrificate, pentru a corespunde normelor de mediu. Pentru a reusi in demersurile lor, inginerii se vor servi de baza celor 4 cilindri 1.6 PureTech de la PSA.

Considerate aproape muribunde la General Motors, Opel si Vauxhall au fost reanimate de PSA. Cu noi proiecte si noi piete de cucerit, o frumoasa vitalitate, Opel spera sa redevina un brand puternic, in ascensiune.

Distribuie acest articol!