Celebrul Porsche Type 64 a ramas deocamdata fara proprietar

26 august 2019



Cu cateva luni in urma, relatam despre Type 64, primul model sport din istoria marcii Porsche, realizat in 1939, chiar de catre cel care, mai tarziu, avea sa puna bazele acestei marci. Unicul exemplar care a rezistat probei timpului pana in zilele noastre urma sa fie vandut pe 15 august anul acesta, la licitatia organizata de casa RM Sotheby’s, in cadrul concursului de frumusete de la Pebble Beach.

Avand in vedere istoria modelului Porsche Type 64, specialistii se asteaptau sa fie vandut la un un pret record. Contrat acestor asteptari, starul vanzarilor la licitatia RM Sotheby’s nu si-a gasit client, dupa un fiasco ce va provoca probabil destule temereri legate de licitatii.

Estimat la putin peste 20 milioane euro, exemplarul licitat, unul din cele trei Porsche Type 64 produse si care a fost condus de Ferdinand Porsche, ar fi putut deveni cel mai scump automobil din toate timpurile. Dar… nu s-a intamplat nimic!

Licitatia a inceput, in mod surprinzator, de la 30 milioane de dolari si a urcat la 40 de milioane, in timp ce pretul de pornire cerut era de „doar” 14 milioane de dolari. Pretul a continuat sa urce, ajungand la 70 milioane de dolari. In acel moment, licitatorul si-a dat seama de greseala si a cerut la microfon „seventeen” (17) si nu „seventy”(70)!

Licitatia a scazut brusc la 17 milioane, dar in sala au inceput deja sa apara rumori. Suma a ramas blocata la 17 milioane si nu a atins pretul de rezerva de 20 milioane de dolari, iar automobilul nu si-a mai gasit proprietar.

Esecul licitatiei a fost o lovitura pentru RM Sotheby’s si a fost cauzat, in principal, de o eroare tehnica. Compania trebuie sa-si linisteasca acum clientela bogata si foarte nemultumita de acesta problema.