Piața auto premium are același lider, pentru al patrulea an consecutiv

28 decembrie 2019



Deși au mai rămas doar câteva zile până la sfârșitul anului, pentru Mercedes, anii care trec par să se asemene, întrucât continuă să fie numărul 1 mondial pe piața automobilelor premium. Constructorul german reușește astfel să domine competiția cu rivalii săi tradiționali, BMW și Audi.

160.000 vehicule, aceasta este diferența dintre Mercedes și BMW, în al doilea semestru al lui 2019. Un ecart care îi va permite lui Mercedes să își reconfirme poziția de lider pe piața mondială premium, pentru al patrulea an consecutiv. O adevărată performanță, dar câteva aspecte trebuie remarcate: creșterea cu două cifre, înregistrată între 2013 și 2017, s-a terminat ca urmare a stabilizării pieței chineze și a scăderii vânzărilor de SUV-uri, în ciuda restilizării lui GLC și lansării lui GLE. Până la urmă, modelele compacte sunt cele care asigură creșterea mărcii.

La BMW, vânzările de SUV-uri au crescut cu 23%, pentru a reprezenta 44% din mixul de vânzări mondiale ale firmei bavareze, cu aproape 7 puncte în plus față de 2018. La fel s-a întâmplat și în cazul lui Mini. BMW dispune de șapte SUV-uri în gamă – X1, X2, X3, X4, X5, X6 și X7.

Pe locul al treilea se află Audi. Vânzările constructorului din Ingolstadt au stagnat, in timp ce, anul trecut, au scăzut. Există și o consolare: vânzările Audi în Europa sunt mai bune decât cele ale concurenților. Noua generație A3, care va fi lansată anul viitor, ar trebui să permită ameliorarea vânzărilor.

Și câteva precizări despre Volvo: vânzările au crescut cu 8,4%. Creșterea s-a produs pe toate piețele: Europa (+6,2%), unde realizează aproape jumătate din vânzări, China (+16,3%) și Statele Unite (+7,2%).