Scandalul Dieselgate pare să fi fost uitat pentru Grupul Volkswagen, cel puțin în termeni de vânzări. Concernul german a avut un an 2019 excelent, grație în principal evoluției din China, în ciuda scăderii înregistrate de cea mai mare piață auto din lume. Creșterea globală a grupului a fost de 1,3%, ceea ce nu e rău deloc, în cotextul scăderii peței auto mondiale cu -4%!
Cu excepția mărcii Skoda și a diviziei de vehicule comerciale ușoare, Grupul Volkswagen a bifat în 2019 volume de vânzări în creștere și, cel mai probabil, se situează pe prima poziție în industrie, la nivel global. Totuși, a ratat de puțin depășirea pragului simbolic de 11 milioane de vehicule livrate.
Doar 25.400 de unități au lipsit pentru ca Grupul Volkswagen să fi atins pragul de 11 milioane de vehicule în 2019, cu cele opt mărci principale ale sale, inclusiv vehiculele comerciale. Conform cifrelor date publicității zilele trecute, totalul a fost de 10.974.600 unități.
Aproape sigur, acest volum îi permite ocuparea primului loc la nivel mondial, în topul constructorilor, în fața principalului rival Toyota, care are circa 10,8 milioane (inclusiv Daihatsu si camionetele Hino), și a Alianței Renault Nissan Mitsubishi, care se pare că a pierdut teren în principal din cauza scăderii vânzărilor Nissan cu circa -15%, ceea ce nu îi va permite depășirea a 10 milioane de unități.
Per total, livrările au crescut cu 1,3% în 2019, adică un plus de 140.600 unități. Marca Volkswagen, care contribuie cu aproape 60% din volumele grupului, a crescut ușor (+0,5%), până la 6.278.300 de unități.
Cea mai mare creștere în grup a avut-o SEAT, cu +10,9% și 574.000 livrari (56.500 automobile în plus).
Audi, a doua marcă din grup, după volume (17% din total vânzări), a avut o creștere de 1,8% și 33.100 unități în plus, până la un total de 1.845.000.
Și Porsche, care reprezintă 5% din vânzările grupului, a înregistrat annul trecut un nou record, de 280.800 unități, cu o creștere de +9,6%.
Cele două mărci care au scăzut în 2019 sunt Skoda (-0,9%, 1,24 milioane de unități și 11% din vânzările grupului) și Volkswagen Vehicule Comerciale (-1,6%, cu 491.000 unități). Scăderea Skoda este o premieră care vine după o îndelungată perioadă de creștere și este la fel de surprinzătoare precum creșterea consistentă înregistrată de SEAT.
În fine, vehiculele industriale au crescut și ele, MAN cu +4,6% (142.800 unități) și Scania cu +3,1% (99.500 unități).
Pe regiuni, situația este neschimbată, Asia de Sud-Est (China, în principal) și Europa fiind piețele-cheie pentru grup, fiecare cu 4,5 milioane de unități și o pondere de 41% din totalul vânzărilor. În China (inclusiv Hong Kong) s-au vândut 4,23 milioane de unități, cu o creștere ușoară (+0,6%), dar benefică, în condițiile scăderii acestei piețe.
Cu 3,7 milioane de unități vândute, Europa de Vest a fost piața cea mai dinamică (+4,6%), în principal datorită Germaniei (+6,2%), care reprezintă 12,5% din vânzările grupului (1,36 milioane).
La polul opus, calcâiul lui Ahile rămâne America de Nord, unde efectele scandalului Dieselgate și modelele mai puțin adaptate acestei piețe au determinat scăderea vânzărilor cu 0,5%.
Fără să dea detalii referitoare la modele, grupul a mai anunțat că a vândut peste 140.000 de vehicule electrice în 2019, cu o creștere de circa 80% și 80.000 de unități în dreptul mărcii Volkswagen.