Dilema Lamborghini, între creșterea vânzărilor și păstrarea exclusivității

7 ianuarie 2020



Lamborghini a confirmat că a ajuns la maximum cu producția primului său SUV, Urus. Termenul de așteptare la livrare pentru acest model poate ajunge și la peste un an. Creșterea producției ar fi soluția cea mai firească pentru a reduce aceste întârzieri. Însă constructorul italian refuză să revizuiască acest aspect.

Lamborghini se regăsește într-o poziție similară cu cea a lui Ferrari, cu patru ani în urmă. La vremea respectivă, conducerea Grupului Fiat dorea să atingă 10.000 de unități vândute anual pentru ”căluțul cabrat”, în total dezacord cu președintele Ferrari, Luca di Montezemolo, care ținea să păstreze cu orice preț caracterul exclusivist al mărcii.

Lamborghini cunoaște în prezent vânzări record grație celui de-al treilea model introdus în gamă, SUV-ul Urus, care a dublat cifrele anuale ale mărcii. Însă producția acestuia este deja saturată și înregistrează întârzieri de peste un an la livrări.

Pentru Lamborghi nu se pune problema de a ridica producția pentru a atinge volume mai mari. Chiar dacă tentația este mare, președintele Stefano Domenicali spune că, dacă Lamborghini va ridica ritmul producției, o va face doar pentru a reduce întârzierile la livrare. Altfel, principalul risc ar fi, desigur, pierderea exclusivității mărcii și a valorilor reziduale, care ar putea scădea pe măsură ce vânzările ar crește.

Per total în 2019, Lamborghini și-a propus să atingă peste 8.000 de unități livrate în întreaga lume. O performanță frumoasă, nemaiatinsă până acum de Lamborgini și care arată că SUV-ul deține toate răspunsurile, inclusiv la mărcile de prestigiu.

Pentru 2020 sunt prevăzute 8.500 de unități, iar până în 2025 producția ar urma să crească la 10.000, gama urmând să fie completată cu un al patrulea model, posibil un coupe cu 4 uși 100% electric, în genul Porsche Taycan.