Dacia, o poveste de succes care a împlinit 15 ani

19 mai 2020



Au trecut 15 de ani de când cel mai important constructor autohton de automobile a fost preluat de Renault. Gigantul francez a dat publicității, zilele trecute, un material de presă în care trece în revistă povestea de succes Dacia din ultimul deceniu și jumătate.

Din 2005 și până în prezent, Dacia a făcut saltul de la un singur model la o gamă completă și diversificată, pentru 6,5 milioane de clienți. Într-un autentic ”success story”, Dacia s-a metamorfozat și a bulversat lumea automobilului, de la inventarea conceptului de automobil low-cost în Europa, Logan, până la primul model 100% electric al mărcii, anticipat de show-car-ul Spring.

Înființat în 1966, constructorul român de automobile Dacia a avut mereu legătură cu Renault: primul său model s-a bazat pe Renault 8. Redenumit Dacia 1100, a fost asamblat cu piese produse în Franța. A urmat Dacia 1300, după Renault 12, cel mai răspândit automobil românesc din era comunistă.

În 1999, Grupul Renault a achiziționat Dacia, cu intenția clară de a profita de expertiza și amplasarea geografică a uzinei, pentru a ataca piața est-europeană cu un model în trei volume, care să fie cel mai ieftin de pe piață.

A fost un concept original, care a inversat logica tradițională, prin optimizarea costurilor, însă fără compromisuri în privința fiabilității și securității. Astfel, de la faza de concepere și până la producție, prețul final de vânzare a dictat toate celelalte costuri. Această strategie nouă pentru industria auto a mizat pe utilizarea componentelor și tehnologiilor care aveau deja costurile amortizate, ceea ce a constituit un avantaj enorm pentru Grupul Renault.

Lansat în 2004, Logan a onorat toate promisiunile și a ajuns un model reprezentativ, vândut până acum în 1,8 milioane de unități. Succesul acestui model a fost urmat de extinderea gamei, în 2008, cu Sandero și declinarea Stepway, un an mai târziu, iar în 2010 a urmat o altă noutate majoră, Duster. A fost modelul care a democratizat accesul în segmentul SUV, până atunci format doar din modele de gamă superioară.

Gama a fost completată de Logan MCV (break), în 2007, apoi Lodgy (monovolum) și Dokker (utilitară / van), în 2012.

Păstrând valorile mărcii – spațiu interior maxim, simplitate, robustețe și preț imbatabil – noile modele Dacia au devenit rapid succese comerciale. În prezent, marca Dacia ocupă un onorant loc 8 în Europa, în topul vânzărilor către clienți particulari.

Așteptările clienților și obiceiurile de consum în privința utilizării automobilelor au evoluat în acești 15 ani. Noua provocare pentru Dacia este acum electromobilitatea la costuri abordabile. Prezentat în martie, conceptul Spring prefigurează primul model 100% electric al mărcii, o citadină cu 5 uși, 4 locuri și autonomie de aproape 200 km.

Sursa: comunicat de presă Renault