Hidrogenul, spre o acțiune comună europeană?

2 iulie 2020



Deocamdată hidrogenul este utilizat la propulsia automobilelor în cadrul unor inițiative izolate, costisitoare și limitate. Pe viitor, utilizarea acestui purtator de energie pentru vehicule electrice ar trebui reglementată printr-o politică mai clară. La asta se gândesc câteva țări europene, care solicită o reglementare la nivel continental, în acest sens.

Deocamdată nimeni nu știe cu precizie încotro se îndreaptă utilizarea hidrogenului în domeniul transportului, în principal în lumea automobilului. Cu toate că Germania tocmai a anunțat recent investiții de peste 9 miliarde de euro în producerea de hidrogen în acest scop, nu înseamnă că viitorul este clar pentru această controversată soluție energetică.

Europa pune accentul mai degrabă pe dezvoltarea automobilelor cu baterii, nu pe cele cu pile de hidrogen. Însă câteva țări au nevoie de o foaie de parcurs clară, care să reglementeze utilizarea hidrogenului pentru transport.

Germania, Luxemburg, Olanda, Belgia, Elveția și Franța au trimis un document Comisiei Europene, cu intenția de a „extinde cooperarea” în domeniul hidrogenului și pentru a stabili un cadru legal, obiective și o viziune autentică pentru dezvoltarea utilizării hidrogenului în mobilitatea electrica auto, dincolo de anul 2030.

Până acum hidrogenul a fost utilizat în două moduri: ca și carburant, direct într-un motor (soluția tehnică cea mai puțin folositoare) sau ca un purtător de energie într-o pilă de hidrogen, pentru producerea de energie electrică la bordul unui vehicul cu motor electric.

Pila de hidrogen ar putea fi utilizată cu precădere pe camioane, unde are randamentul cel mai bun. În schimb, viitorul său pe autoturisme pare să rămână la latitudinea constructorilor, care pentru moment preferă să parieze totul pe automobilele cu baterii.