Echipajul Simone Tempestini – Sergiu Itu (Skoda Fabia R5) a câștigat Raliul Transilvaniei pentru al doilea an consecutiv și și-a asigurat titlul absolut în Campionatul Național de Raliuri Betano, ediția 2020. Pentru Tempestini, succesul din weekend reprezintă al cincilea titlu din carieră, fiind, la 26 de ani, la numai trei lungimi în spatele legendarului Titi Aur.
La trei săptămâni de la Raliul Iașului, atunci când au abandonat pe penultima probă specială din postura de lideri, cei doi au început în forță raliul de casă, iar după prima probă specială aveau deja un avantaj de 9 secunde față de următorul echipaj. De altfel, din cele 7 probe speciale ale Transilvania Rally, 6 i-au revenit pilotului de la Napoca Rally Academy.
Victoria, coroborată cu faptul că Bogdan Marișca a terminat al doilea, și nu Dan Gîrtofan, au stabilit astfel și numele campionului cu o etapă înainte de final. După 5 runde, Tempestini are 180 de puncte, iar Dan Gîrtofan, care a fost pe 3 la Cluj, are 160 de puncte, iar nimic nu se mai poate schimba în economia campionatului.
Titlul s-a decis și la echipe, acolo unde Napoca Rally Academy s-a impus pe teren propriu și nu mai poate fi depășită de Sibiu Rally Team, echipă care a urcat pe poziția secundă după acest raliu. Pe 3 înainte de runde decisivă de la Bacău, care va stabili podiumul complet al echipelor, se află Sibiu Racing Team.
Transilvania Rally nu a fost lipsit de incidente, fiind completat și de o ploaie torențială în a doua parte a zilei decisive. Proba cu numărul 4 a fost anulată pentru restul echipajelor aflate la start după ce Alexandru Pițigoi a ieșit în decor la scurt timp după start. Ulterior, și PS5 s-a aflat în aceeași situație, din cauza accidentului lui Eugen Cărăgui. Deoarece timpul până la PS6 era extrem de scurt, conducerea cursei a decis anularea probei. Şi ultima probă specială, cea de pe Făget, s-a întrerupt din cauza unei ieșiri în decor.
Podiumul general CNR FIA a fost similar și cu cel din TER (Tour European Rally), cel mai apropiat echipaj internațional sosit la Cluj clasându-se pe 6. E vorba de echipajul spaniol Luis Vilarino/Alain Pena (Skoda Fabia R5), pilotul fiind campion al Galiciei în 2013.
Victoria la 2 Roți Motrice a revenit din nou echipajului Norbert Maior – Francesca Maior (Peugeot 208 R2), care sunt aproape siguri că vor termina sezonul pe locul 3 în clasamentul general. Cei doi frați și-au asigurat deja titlul atât la 2 Roți Motrice, cât și la clasa RC4.
Etapa finală din campionat va avea loc în perioada 24-25 octombrie 2020, la Bacău.
Sursa: comunicat de presă FRAS