General Motors adoptă o nouă identitate

16 ianuarie 2021



Noua identitate nu se rezumă doar la logo. Gigantul american, cândva liderul industriei auto mondiale, și-a propus să se reinventeze, odată cu trecerea la electromobilitate. Chiar dacă motoarele cu combustie internă încă fac legea pe piața americană!

Emblematică pentru situația General Motors este evoluția brandului Cadillac. Cândva simbol al luxului absolut în universul auto american, acesta a fost puternic afectat de criza petrolieră din anii 70, iar de atunci este într-o continuă concurență cu mărcile europene și asiatice, chiar pe propriul său teren.

Iar după perioada de decădere din ultimii ani, General Motors speră într-un viitor al transformării și inovării. Pentru a marca schimbarea, a decis să renunțe la litere albe pe fond albastru, utilizate de peste 60 de ani.

Designul siglei a fost schimbat în totalitate. Este mai modern, iar schema de culori a fost inversată. Dar revoluția estetică va trebui urmată de o alta, a modelelor: mai multe electrice, mai puține cu combustie. Un obiectiv ambițios, departe de situația actuală, când electrificarea este reprezentată doar de Chevrolet Bolt, iar proiectele electrice vizează modele departe de așteptările americanilor din clasa de mijloc, precum Cadillac Lyric sau GMC Hummer EV.

Râmâne de văzut cum va arăta viitorul GM, care în prezent pare mai degrabă un colos cu picioare de lut. Dacă ne uităm la vânzările din 2020, a avut doar trei modele în Top 20: Chevrolet Equinox, GMC Sierra și Chevrolet Silverado…