140 de milioane de euro, amendă pentru… 0,5 grame! Grupul Volkswagen știe de ce

2 februarie 2021



Grupul Volkswagen a ratat obiectivul de CO2, conform noilor reguli antipoluare impuse în Europa. O depășire care, pentru un ochi neavizat, poate părea minoră. Nu este deloc așa, iar în termeni financiari consecințele se traduc printr-o amendă cifrată la 140 de milioane de euro!

Ca la fiecare început de an, acum este perioada bilanțurilor pe anul precedent. În Europa, aceste bilanțuri includ, începând din acest an, și emisiile de CO2. După cum se știe, noile reglementări impuse prin programul continental Clean Air For Europe (CAFE) au intrat în vigoare anul trecut și au impus constructorilor auto respectarea anumitor cote de CO2, bazate pe vânzările de vehicule noi. Limita de bază este de 95 g/km, dar fiecare are un obiectiv specific, în funcție de greutatea modelelor livrate.   

Liderul european, Grupul Volkswagen a anunțat că a ratat acest obiectiv, încheind anul cu o medie de 99,8 g/km. Pentru a scădea această cifră, colosul german s-a asociat cu producătorul chinez SAIC, care comercializează pe Bătrânul Continent SUV-ul electric MG. Au format astfel, împreună, o cotă comună de CO2, practica fiind acceptată în Europa. După calculele Volkswagen, cota ar trebui să fie de 99,3 g/km, însă chiar și așa este cu o jumătate de gram peste obiectivul stabilit conform noilor reglementări.

Este puțin, dar costă mult! Depășirile sunt penalizate cu amenzi, stabilite printr-un algoritm care ia în calcul modelele vândute și versiunile de top. După toate probabilitățile, amenda va fi de 140 de milioane de euro. În așteptarea confirmării definitive din partea Comisiei Europene, grupul german a anunțat că rezultatele sale financiare din 2020 nu vor fi afectate de această penalizare, suma fiind prevăzută din start.

Pe de altă parte, Grupul Volkswagen este încrezător pentru 2021, an care va fi marcat de lansarea noilor modele electrice. După compacta Volkswagen ID.3 vor urma Audi Q4 e-tron și Skoda Enyaq, alte două modele BEV de la care așteptările sunt mari. De asemenea, pentru anul acesta este așteptată și o ofensivă puternică a versiunilor hibrid plug-in.