Amânată, la fel ca anul trecut, din cauza pandemiei Covid-19, ediția 2021 a celei mai importante curse de anduranță din lume, cea de 24 de ore de la Le Mans, s-a disputat în acest weekend. Marea favorită a fost Toyota, pentru care victoria la general a fost o simplă formalitate.
Este al patrulea an consecutiv cu triumf Toyota la Le Mans și o victorie istorică – prima la nou creata categorie Hypercar!
Cursa a avut parte de un debut furtunos, incidentele fiind favorizate și de condițiile meteo, însă fără efecte dramatice asupra clasamentului, cel puțin în partea superioară.
Lucrurile s-au calmat pe măsură ce a trecut timpul, iar noaptea a fost una neobișnuit de liniștită pentru le Mans și în contrast cu prima oră din cursă.
Practic, Toyota nu a avut nici anul acesta vreun rival pe măsură, singurele echipe înscrise la noua categorie Hypercar (succesoarea vechii LMP1) fiind Alpine și americanii de la Glickenhaus Racing. Prin urmare, singurul mare semn de întrebare al ediției 2021 a fost ocupanta celei de-a treia poziții pe podium la Hypercar și, implicit, la general – Alpine.
Prototipul Toyota GR010 Hybrid cu numărul 7, avându-i la volan pe Mike Conway, Kamui Kobayashi și Jose Maria Lopez, a fost lider autoritar și a câștigat fără mari emoții, secundat de cel cu numărul 8, pilotat de Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima și Brendon Hartley, la două tururi în spatele învingătorilor.
Pe locul al treilea s-a clasat prototipul Alpine Elf Matmut A480-Gibson pilotat de Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere și Andre Negrao, la patru tururi în spatele învingătorilor.
Mult mai dramatic a fost, în schimb, deznodământul la clasa LMP2, unde liderul, echipajul #41 WRT Oreca a cedat (abandon tehnic) în chiar ultimul tur, victoria revenind celuilalt echipaj, #31.
La cele două clase GT, duelul Ferrari – Porsche a fost tranșat de italieni, fără drept de apel. Team-ul AF Corse a câștigat la ambele categorii, cu Ferrari 488 GTE Evo.
Iată câștigătorii celei de-a 89-a ediții a cursei de 24 de ore găzduită de celebrul Circuit de la Sarthe, la cele patru categorii:
Hypercar: Toyota Gazoo Racing (Toyota GR010 HYBRID #7: Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez)
LMP2: Team WRT Oreca (Oreca O7 Gibson #31: Robin Frijns, Ferdinand Habsburg, Charles Milesi)
LMGTE PRO: AF Corse (Ferrari 488 GTE Evo #51: James Calado, Alessandro Pier Guidi)
LMGTE AM: AF Corse (Ferrari 488 GTE Evo #83: Francois Perrodo, Nicklas Nielsen, Alessio Rovera)