Silviu Dumitrescu a câștigat Trofeul Gutâi la capătul unei etape care s-a desfășurat pe asfalt umed și a dat peste cap toate planurile piloților. Costel Cășuneanu este noul lider al Categoriei II, însă totul se va decide în ultimele două runde.
Sâmbătă, cele două manșe de antrenament au avut loc pe suprafață uscată, astfel că Dumitrescu (Ossela PA 2000 EVO) a urcat cei 5,2 kilometri de traseu în 2:55,186, la doar două secunde de cel mai bun timp al său în Maramureș și la 3 de recordul absolut stabilit de Emil Nestor. Octavian Ciovică (Radical SR8) a fost singurul care a mai putut să încheie sub borna de 3 minute la antrenamente.
Ziua decisivă a început cu o ceață care a acoperit întregul traseu de concurs, iar din cele două manșe de recunoașteri programate, a avut loc doar una. Cel mai rapid a fost Alex Mirea (Radical SR8), însă cu un timp de 3:33,789. A urmat o pauză de aproximativ două ore pentru ca ulterior să se ia decizia ca cele două manșe de concurs să aibă loc. Asfaltul a rămas umed, iar ceața încă mai persista în anumite zone, astfel că misiunea piloților a fost vizibil îngreunată.
Silviu Dumitrescu a dominat autoritar ambele urcări, cu 3:22,642, respectiv 3:21,968. Chiar dacă a fost departe chiar și de timpul înregistrat sâmbătă, pilotul bucureștean a încheiat cu un avans de 8,640 față de Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3 Cup) și 10,242 de Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge Evo). Aceștia din urmă concurează la Categoria I, acolo unde Leu a mai făcut un pas spre al treilea titlu consecutiv.
Pe 4 în topul timpilor open s-a clasat Costel Cășuneanu (Skoda Fabia R5), care a încheiat pe 2 la Categoria II și a preluat totodată și conducerea după primele 6 etape. Cășuneanu are 88 de puncte și este urmat în top de Silviu Dumitrescu (86 pct) și de Octavian Ciovică (82,75), care în weekend s-a clasat pe 8 la open și pe 4 la categorie. Implicat la rândul său în lupta pentru titlu după două victorii și un loc 2 în ultimele 3 runde, Alex Mirea a obținut doar un loc 10 la open și 6 la categorie în Maramureș, dar păstrează șanse reale la locul 1. Mirea a strâns 76 de puncte cu doar 4 participări în actuala stagiune.
Chiar dacă la Categoria I victoria i-a revenit lui Alexandru Pițigoi, Mihai Leu s-a distanțat în clasament și are 120 de puncte după această etapă. Pe poziția secundă se află Călin Manițiu, cu 85, după ce a terminat pe 4 la Trofeul Gutâi, iar podiumul e completat de Pițigoi, cu 69 de puncte.
Pe un Peugeot 208 Rally, Jean Tatu jr a câștigat Grupa A, acolo unde a fost urmat de Traian Negru (Mitsubishi Lancer Evo VIII) și de Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer Evo VII). La N, victoria i-a revenit lui Dudu Senchea (Mitsubishi Lancer Evo VIII), mai rapid după cele două urcări cu 1,4 secunde decât Călin Manițiu (Subaru Impreza). Pe 3 s-a clasat Claudiu Erhan (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Costel Cășuneanu a câștigat EC2 (H), devansându-i pe Andrei Șerban (Skoda Fabia) și pe Cosmin Gruba (VW Golf IV), în timp ce topul de la monoposturi a fost format din Silviu Dumitrescu, Emil Ghinea (Norma M20) și Octavian Ciovică. Dacă la EC2 a fost pe 2, Andrei Șerban s-a impus la Două Roți Motrice, fiind urmat de Cosmin Gruba și Jean Tatu.
La Istorice, victoria i-a revenit lui Andrei Pop (Ford Escort), iar în Top 3 s-au mai clasat Marius Băltățeanu (Toyota Celica) și Dan Nirișteanu (VW Scirocco).
Penultima etapă a sezonului va avea loc în perioada 18-19 septembrie la Câmpulung Muscel.
Sursa: FRAS
Credit foto: FRAS