Salonul Auto de la Geneva rămâne unul tradițional
19.09.2021
        
Distribuie acest articol!   

În timp ce majoritatea marilor saloane auto din lume caută noi formule, pentru a se reinventa și a răspunde cumva noilor trenduri din industria auto – cel mai bun exemplu în acest sens fiind recentul IAA München –, Salonul de la Geneva (GIMS) va rămâne fidel rețetei clasice, ca un eveniment dedicat exclusiv automobilului.

Ediția 2021 a celebrului IAA, găzduită recent de München, are o semnificație simbolică aparte, fiind primul salon auto major organizat în Europa de la începutul pandemiei. După cum se știe, criza Covid-19 a determinat anularea tuturor saloanelor europene majore pentru mai bine de un an și jumătate.

Prin urmare, Salonul Auto de la München a avut și rolul simbolic al unui nou început. De asemenea, s-a derulat într-o formulă originală,  o schimbare completă după scăderea drastică a numărului de vizitatori înregistrată de IAA 2019, de la Frankfurt.

Într-o țară în care automobilul aproape că e zeificat, toată lumea a așteptat cu interes noul mesaj transmis de IAA, care s-a deschis mai mult ca oricând la noile forme de mobilitate. Salonul s-a derulat în clasicele hale expoziționale, dar și în diferite locuri din oraș.

Aceasta să fie formula pentru motorshow-ul viitorului? Nu neapărat. Replica vine de la GIMS, care a decis să rămână un eveniment clasic. Anulat în 2020 și neprogramat în 2021, marele salon auto elvețian va reveni în 2022. Directorul său, Sandro Mesquita, este foarte clar în această privință: ”Nu vor exista biciclete, scutere, drone. Corespunde ADN-ului nostru. Corespunde și unei convingeri: avem nevoie de o platformă pentru prezentarea automobilului”.

Sandro Mesquita știe că ”automobilul ne face să visăm” și de aceea este încrezător că producătorii doresc să fie prezenți fizic la marile saloane. Cu toate acestea, constructorii au început să selecteze evenimentele la care participă, în funcție de lansări. Unii începuseră deja să facă acest lucru dinainte de pandemie.

Ediția din 2022 va fi o una de tranziție și de redemarare a pieței auto. Suprafața salonului fost redusă cu 20%. Până acum 60% din această zonă a fost rezervată. Prin urmare, acest lucru poate da speranțe unui program destul de extins pentru următorul eveniment expozițional de la Geneva, în timp ce Salonul Auto de la München, organizat într-un context dominat de incertitudini, a avut dificultăți în atragerea altor constructori, pe lângă cei germani.

Desigur, Geneva nu se poate opune schimbării și noilor tendințe. De altfel, a și inițiat unele mici modernizări. De pildă, va pune accent pe mediul digital, pentru a permite entuziaștilor din întreaga lume să urmărească online prezentările. De asemenea, salonul va avea și un stand dedicat jocurilor video.

Distribuie acest articol!