Porsche și studioul japonez de dezvoltare de jocuri video Polyphony Digital Inc., o subsidiară a Sony Interactive Entertainment, prezintă un concept de vehicul virtual spectaculos. Seria de jocuri „Gran Turismo” prezintă mașini sport Porsche începând din 2017, cel mai recent fiind Taycan Turbo S.
Pentru lansarea celei de-a șaptea ediții a jocului, Porsche a dezvoltat, pentru prima dată, un vehicul exclusiv pentru lumea virtuală. Porsche Vision Gran Turismo este primul studiu de concept al producătorului de mașini sport, creat special pentru a fi utilizat într-un joc video. Acesta va fi disponibil exclusiv în Gran Turismo 7, care va fi lansat pe 4 martie 2022 pentru PlayStation 4 și PlayStation 5.
Eliberați de constrângerile dezvoltării de modele pentru producția de serie, designerii Porsche au putut să-și pună în practică propriile idei pentru un concept car Gran Turismo. În același timp, Vision Gran Turismo prezintă posibile versiuni de viitor ale elementelor de design Porsche.
Conceptul prezintă proporțiile tipice ale mărcii, cu un raport înălțime-lățime deosebit de sportiv, o capotă extrem de joasă și aripi foarte pronunțate. Luminile din partea frontală și prizele de aer integrate creează o legătură vizuală cu limbajul de design al modelului Taycan – o trimitere la propulsia pur electrică a mașinii. Partea din spate prezintă o bandă luminoasă semnificativ îngustată – o dezvoltare a semnăturii luminoase care este familiară modelelor 911 și Taycan.
Interiorul este dominat de afișajul-hologramă curbat, adaptat șoferului, care pare să plutească deasupra volanului. Poziția joasă a scaunului subliniază senzația de dinamică a mașinii.
Pe lângă temele pur legate de design, există și funcții noi care contribuie la un sentiment puternic de mașină sport, jucătorii experimentând feedback haptic prin intermediul controlerului, care imită senzația volanului. Acest feedback rapid și direct amintește de o adevărată mașină de curse.
Extinderea activităților legate de jocuri are, de asemenea, o semnificație strategică pentru Porsche. „Putem angaja grupuri țintă tinere și digitale în locul în care se nasc visele lor auto: lumea jocurilor video”, spune Robert Ader, vicepreședinte responsabil de marketing la Porsche AG.
Sursa: comunicat de presă Porsche