Producătorii japonezi cred că motorul cu ardere internă nu și-a spus ultimul cuvânt
24.12.2021
        
Distribuie acest articol!   

Producătorii japonezi de automobile și motociclete militează pentru utilizarea hidrogenului, precum și a biocombustibililor sau a combustibililor sintetici, pentru a menține în continuare în uz motoarele cu ardere internă.

Prin anii 2000, câteva prototipuri au testat utilizarea hidrogenului drept combustibil alternativ. A fost și cazul lui BMW Hydrogen 7, care avea un V12 alimentat cu acest gaz. În ciuda emisiilor de CO2 foarte scăzute, tehnologia prea zgomotoasă, puterea redusă și autonomia limitată au fost principalele dezavantaje, în comparație cu benzina.

Apoi, dezvoltarea tehnologiei fuel cell, combinată cu motorul electric, i-a dat lovitura fatală. Cel puțin așa se părea, până acum…

În primăvara lui 2021, Toyota a prezentat o inedită versiune Corolla de curse, cu hidrogen. Producătorul japonez, un activist convins „H2” și critic al electrificării, și-a unit forțele cu Mazda, Subaru, Yamaha și Kawasaki, într-un proiect care contrazice oarecum tendințele actuale de electrificare, pentru că vizează utilizarea motorului cu ardere internă.

Kawasaki și Yamaha, la rândul lor, și-au unit forțele pentru dezvoltarea propulsiei pe bază de hidrogen. Cei doi constructori vizează integrarea acestei soluții pe vehiculele cu două roți, precum și la ambarcațiuni sau avioane. Honda și Suzuki s-ar putea alătura și ele proiectului, „pentru a atinge neutralitatea carbonului la motorul cu ardere internă”.

Mazda preferă soluția biocombustibilul. Recent, producătorul cu sediul la Hiroshima a prezentat un Demio de curse (Mazda 2) cu un motor diesel Skyactiv-D de 1,5 litri, modificat pentru biodiesel.

Cât despre Toyota și Subaru, care au lansat recent modelele „gemene” electrice bZ4X și Solterra, vor miza și pe combustibil sintetic. În cursele de anduranță din seria Super Taikyu, de pildă, intenționează să îl folosească pe noile coupe-uri Subaru BRZ și Toyota GR86, începând din 2022.

În fine, rămâne de văzut și cât de „verzi” se vor dovedi toți acești combustibili alternativi. Dacă modelul Toyota de curse mizează pe biogaz, Kawasaki recunoaște că încă se bazează pe producția australiană pe bază de lignit, niciuna dintre aceste soluții nefiind foarte „curată”…

Distribuie acest articol!