Conform tradiției, celebrul Dakar deschide balul în noul an. Marea noutate din 2022: debutul Audi
02.01.2022
        
Distribuie acest articol!   

Sezonul 2022 în motorsportul mondial a debutat în chiar prima zi a anului, cu startul în rally-raidul Dakar. A 44-a ediție a pornit la drum de la Jeddah, cu nu mai puțin de 578 de vehicule, împărțite în diverse categorii.

Pentru al treilea an consecutiv, cea mai cunoscută competiție de acest gen este găzduită de Arabia Saudită. Organizatorii propun anul acesta un traseu înnoit 60-70%.

Dakar 2022 va avea 12 etape, până la finalul programat vineri, 14 ianuarie. Traseul măsoară 8.375 km, din care puțin peste jumătate vor fi cronometrați (4.258 km).

Pe categorii, este vorba de 149 motociclete, 97 de automobile, 58 de camioane, 21 quaduri, 105 prototipuri si vehicule SSV și 140 de vehicule înscrise la Dakar Classic (automobile și camioane).

Printre cei 1.065 de competitori înscriși la Dakar 2022 se numără și cele două echipaje românești de la clasa auto, formate din Iacob Ilie Buhai Hotea – Turdean Tudor (Toyota Hilux) și Mihai Ban – Ștefan Catalin Ion (Hummer H3), precum și Emanuel Gyenes, o prezență obișnuită la clasa Malle Moto (KTM 450 Rally Replica).

Dintre atracțiile ediției 2022, cea mai așteptată este, de departe, angajarea în premieră a producătorului german Audi, cu o mașină proprie, RS Q e-tron. După ce a introdus tracțiunea integrală (quattro) în raliuri și a câștigat de două ori Campionatul Mondial (1982 și 1984), Audi vine la Dakar cu noi tehnologii legate de electrificare, pe care le poate etala în cadrul acestei competiții care are și un important rol de vitrină tehnologică pentru industria auto mondială.

Audi RS Q e-tron este un hibrid inedit, cu tracțiune 4×4 și propulsia formată ditnr-o unitate termică și două motoare electrice MGU05 (utilizate în Formula E). Înscrisă la categoria T1E, mașina este alimentată cu energie electrica, motorul TFSI în 4 cilindri de 2.0 litri preluat din DTM fiind folosit doar pentru reincarcarea acumulatorului litiu-ion de 52 kWh.

Mașina cântărește două tone, are 408 CP și 1.000 Nm, viteza maximă limitată la 170 km/h și accelerează 0-100 km/h în 4,5 secunde.

Nu în ultimul rând, Audi mizează în această aventură pe doi piloți de primă clasă: Stéphane Peterhansel și Carlos Sainz.

Distribuie acest articol!