Ediția 2022 a Mondialului de raliuri marchează începutul unei noi ere, prin apariția modelelor WRC cu propulsie hibrid. Anul acesa, lupta pentru supremație se va da în trei, între Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport și M-Sport.
Conform tradiției, prima etapă a sezonului a fost Rallye Monte-Carlo. Cel mai titrat pilot de raliuri din toate timpurile, francezul Sebastien Loeb, având-o în dreapta pe Isabelle Galmiche, a reușit o victorie istorică, la volanul unui Ford Puma.
Se părea că Ogier (Toyota) are prima șansă la victorie, însă totul s-a năruit pentru el în penultima probă specială de duminică, din cauza unei pene de cauciuc, în urma căreia a pierdut poziția de lider, iar timpul rămas a fost insuficient pentru a recupera.
Finalul raliului a fost spectaculos, grație duelului dintre cei mai mari piloți din campionat, Sebastien Loeb și Sebastien Ogier. Loeb a profitat de ghinionul campionului en-titre, reușind să se impună pentru a opta oară la Monte Carlo, egalându-l din acest punct de vedere pe Ogier.
Așadar, victorie pentru Loeb, la cursa sa de debut pentru M-Sport și în primul raliu din noua eră hibridă Rally1, inaugurată în WRC. Podiumul a fost completat de al doilea pilot M-Sport, Craig Breen, irlandezul fiind și el la debut sub culorile M-Sport. La WRC2 s-a impus campionul en-titre, norvegianul Andreas Mikkelsen (Toksport WRT / Skoda Fabia Rally2).
Este victoria cu numărul 80 pentru Loeb și prima după cea din Spania, cu Citroen, din 2018. Și pentru M-Sport este prima reușită după cea din Marea Britanie, din același sezon 2018.
Cu trei dintre echipaje clasate între primele cinci, M-Sport bifează un excelent debut de sezon, singurul minus fiind abandonul lui Adrien Fourmaux, în urma unei spectaculoase ieșiri în decor, în prima specială de vineri.
La rândul ei, Isabelle Galmiche reușește prima victorie pentru o femeie copilot, de la cea obținută de Fabrizia Pons, alături de Piero Liatti (Subaru), tot la Monte Carlo, în 1997.