Franța și Germania doresc amânarea interdicției pentru motorul termic în Europa
24.02.2022
        
Distribuie acest articol!   

În iulie 2021, Comisia Europeană și-a oficializat intenția de a interzice la vânzare automobilele cu propulsie termică, începând din 2035. Procesul de electrificare a parcului auto ar trebui să restricționeze inclusiv comercializarea motorizărilor hibrid.

Acest ambițios proces de conversie la electromobilitate întâmpină o rezistență puternică, venită tocmai din partea industriei auto. Iar cei mai vocali sunt, evident, principalii jucători la nivel continental, Franța și Germania.

Pe măsură ce timpul trece și se apropie momentul deciziei finale, devine tot mai insistentă solicitarea de renegociere și amânare a termenului de implementare a politicilor de electrificare la nivel european.

Recent, minsitrul Economiei din Franța, Bruno Le Maire, s-a arătat favorabil unei relaxări în privința vehiculelor hibride, care să fie acceptate la vânzare pentru încâ câțiva ani. La rândul său, președintele Renault, Luca de Meo, a solicitat în repetate rânduri amânarea termenului limită până în 2040.

Germania a avut o poziție similară, în ultimele luni. Recent, la o reuniune la nivel european, Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor, a declarat: „Dorim ca motoarele termice să rămână o opțiune, dacă funcționează exclusiv cu combustibili sintetici”.

În Germania s-a dezvoltat în ultima perioadă un puternic curent favorabil carburanților sintetici. Producătorii de aici, în frunte cu Porsche, au lucrat intens la această soluție tehnică.

Combustibilul sintetic este un carburant lichid care nu este de origine petrolieră, fiind fabricat plecând de la hidrogen și dioxid de carbon, folosind energie regenerabilă.

Germania și Franța susțin la unison că propulsia hibrid este „o soluție intermediară”, care oferă „o primă experiență în domeniul electromobilității” și dă producătorilor răgazul necesar pentru a putea suporta costurile tranziției.

Distribuie acest articol!