PREZENTARE: Toyota RAV4 Plug-In Hybrid, un etalon în categoria SUV-urilor familiale
05.05.2022
        
Distribuie acest articol!   

De curând ni s-a oferit ocazia să testăm cea de-a doua generație a SUV-ului premium Lexus NX, experiență despre care am relatat pe larg, la vremea respectivă. Acum, tot la invitația partenerilor noștri de la New Wavemotors – Toyota Timișoara, am făcut cunoștință cu RAV4 Plug-In Hybrid, ”fratele” de la Toyota cu care Lexus NX împarte noua platformă tehnică.

RAV4 este un model de referință în gama Toyota, dar și în peisajul global al SUV-urilor. Lansat în 1994, a intrat în istoria automobilului ca primul model crossover SUV compact. Generația actuală, a cincea, a fost prezentată oficial în 2018, iar în septembrie 2021 a fost revizuită.

Clienții din România au de ales între două niveluri de echipare: Style și Style Bi-Tone. Versiunea testată de noi a fost Plug-in Hybrid 2.5 Dynamic Force VVT-IE 4×4, disponibilă pe piața din România la prețul de plecare de 51.650 de euro (cu TVA), nivelul de echipare Style.

Este vorba de o combinație între un motor termic de 2,5 litri și 185 CP și două propulsoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru o putere cumulată de 225 CP. Suficient pentru a accelera 0-100 km/h în 6 secunde.

RAV4 are transmisie de tip CVT și, bineînțeles, tracţiune integrală. Fișa tehnică este completată de acumulatorul de 18,1 kWh care oferă o autonomie electrică de până la 75 km și poate fi încărcat în circa două ore și jumătate.

Mașina reacționează bine la reprizele de accelerație, iar cutia schimbă treptele destul de discret. Doar zgomotul motorului termic la turații mai ridicate îți reamintește că, totuși, nu te afli la bordul unui automobil cu veleități de lux.

La interior, RAV4 surprinde în mod plăcut prin calitatea materialelor și a finisajelor, cu trimiteri în zona premium. Texturile plăcute la atingere sunt completate de o cromatică rafinată, lumini ambientale inspirat amplasate și un desing cu multe linii drepte.

Locurile din faţă sunt foarte confortabile, iar pe unele versiuni scaunele dispun de încălzite şi ventilație, iar cel al şoferului este reglabil electric.

Bordul are un instrumentar digital cu diagonala de 7 inch, completat de un display central de 8 inch. Afișajele sunt tipice pentru un automobil nipon, cu o abundență de informații, iar navigația prin meniuri, deși intuitivă, necesită o scurtă perioadă de acomodare cu modul în care sunt dispuse informaţiile.

Lista dotărilor standard cuprinde jante cu diametrul de 19 inch, piele sintetică și volan îmbrăcat în piele, faruri LED, senzori de parcare față-spate și cameră video pentru marșarier, sistem multimedia Toyota Touch 2.

Apropo de dotări, cele de siguranță sunt printre cele mai generoase de pe piață. Printre tehnologiile de asistenţă activă de care beneficiază actualul RAV4 se numără sistemul Pre-impact cu funcție de detecție a a bicicliștilor și a pietonilor pe timp de noapte, cruise control adaptiv, urmarire a benzii de rulare, asistență la frânare, avertizare la frânarea de urgență și cameră de parcare panoramică.

Principalele cote de gabarit sunt 4,6 metri lungime, 1,85 metri lățime, 1,68 metri înălțime și 2,69 metri ampatament. Garda la sol de 18 cm este suficientă pentru deplasarea pe drumuri de dificultate medie. Mașina cântărește 2,2 tone, o greutate firească pentru un SUV cu o astfel de talie, dotat cu un acumulator de putere.

Apropo de dimensiuni, RAV4 oferă o ambianță primitoare la interior, grație unui habitaclu spațios. Scaunele față beneficiază de o ergonomie excelentă, iar bancheta spate este suficient de confortabilă pentru trei persoane. Volumul portbagajului este mai mult decât rezonabil: 580 de litri.

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid oferă posibilitatea de a rula în modul strict electric pentru o distanță scurtă, însă nu acesta este scopul principal al acestui offroader. Cele trei moduri de rulare sunt Electric, Eco şi Sport. Modul Eco pune în valoare avantajele oferite de sistemul hibrid, în timp ce modul Sport îmbunătățește comportamentul dinamic al mașinii, dar fără să o transforme într-un bolid și să îi afecteze confortul.

Ca o concluzie a scurtului nostru test, RAV4 întruchipează conceptul tipic unui SUV familial și oferă un compromis inspirat între prestațiile dinamice, confortul la bord și eficiența în exploatare. De altfel, se numără printre modelele offroad de legendă de la Toyota care au făcut deja istorie pe piață și la care se raportează mereu concurenții, atunci când au nevoie de o referință.

Distribuie acest articol!