PREZENTARE: Lexus NX, hibridul la superlativ
11.03.2022
        
Distribuie acest articol!   

Lansată de curând, cea de-a doua generație a SUV-ului premium Lexus NX are de dus mai departe o frumoasă poveste de succes, materializată în Europa cu nu mai puțin de 170.000 de exemplare din prima generație, vândute pe parcursul a șapte ani.

Am profitat de invitația partenerilor noștri de la New Wavemotors – Toyota Timișoara și am făcut cunoștință, zilele trecute, cu această minunată creație tehnică. În cele ce urmează vă propunem o succintă prezentare, însoțită de impresiile noastre.

NX este un SUV de dimensiuni compacte, răspunsul celor de la Lexus în fața protagoniștilor europeni din segmentul său, precum Audi Q5, BMW X3, sau Mercedes-Benz GLC. Constructorul japonez nu are deocamdată un răspuns și pentru versiunile full electrice, dar în schimb se mândrește cu tehnologia hibrid de ultimă oră.

A doua generație Lexus NX beneficiază de o platformă tehnică nouă, pe care o împarte cu Toyota RAV4 și este disponibilă în două versiuni: hibrid ”clasic” și hibrid plug-in, respectiv patru niveluri de echipare: Business, Executive, F Sport și Luxury.

Dezvoltată pe noua arhitectură GA-K, versiunea de top NX 450h+, primul hibrid plug-in de la Lexus, vine după mai bine de 15 de ani de experiență în domeniul tehnologiei self-charging hybrid și deschide calea spre viitoarele modele 100% electrice.

Printre îmbunătățirile de ordin tehnic ale acestei generații trebuie menționate coborârea centrului de greutate cu 20 mm, combinată cu feedback-ul mai sportiv al ținutei de drum, precum și tracțiunea integrală E-Four cu motorul electric de pe puntea spate întotdeauna funcțional.

Noua generație a crescut în gabarit și măsoră 4,66 metri lungime (+20 mm), 1,865 metri lățime (+20 mm) și 1,64 metri înălțime (+5 mm). Noul limbaj de design Lexus include calandrul mai mare, aripile evazate și semnătura luminoasă spate în forma literei L.

Interiorul a fost creat după conceptul Tazuna, intuitivitatea și calitatea fiind cuvintele de ordine. În niponă, termenul înseamnă ”frâu” și definește o filosofie inspirată de relația dintre cal și călăreț.

Volanul are comenzi sensibile la simpla atingere iar ecranul de infotainment este unificat cu instrumentarul de bord digital. Opțional, NX poate avea și head-up display, care este cel mai mare din categoria sa, cu diagonala de 14 inch. Întreaga organizare a bordului este realizată după principiul „mâinile pe volan, ochii la drum!”

Dintre cele mai neașteptate idei implementate la interior se numără înlocuirea mânerului de deschidere a portierei cu un buton, NX fiind primul Lexus care dispune de un sistem electronic de deblocare, la uși.

NX este un automobil conectat, grație tehnologiei de ultimă generație Lexus Link, și are un sistem de siguranță performat Lexus Safety System +. De asemenea, dispune de asistent vocal, astfel că mașina „înțelege” o serie de comenzi importante. Pornind de la un simplu „Hey, Lexus!”  se pot da numeroase comenzi, de la cele de climatizare până la căutările pe internet, păstrând permanent mâinile pe volan.

Faptul că a fost inclus printre cele zece finaliste ale trofeului Mașina Anului în Lume / World Car of the Year (WCOTY), ediția 2022 este un semnal care indică o carieră de succes pentru acest nou crossover de lux.

Prețul de plecare în România este de 54.910 euro (cu TVA), pentru versiunea 350h FWD, adică hibrid cu puterea însumată de 244 CP, tracțiunea pe puntea față și nivel de echipare Business. Motorul termic, în acest caz, este pe benzină, de 2,5 litri și 192 CP. Versiunea AWD dispune de tracțiune integrală și pleacă de la 56.350 euro (cu TVA).

Versiunea plug-in de top are o putere totală de 309 CP, iar acumulatorul de 18,1 kWh poate asigura o autonomie în modul 100% electric de până la 63 km.

Distribuie acest articol!