După scurta vacanță de vară, Formula 1 s-a reluat la finele săptămânii acesteia, cu Marele Premiu al Belgiei. Zilele premergătoare cursei de la Spa au abundat în știri importante din Marele Circ, așa că înainte de a ne referi la ce s-a întâmplat pe circuit, vom trece în revistă cele mai importante vești din jurul competiției.
● Cea mai importantă a fost, de departe confirmarea intrării Audi în F1, începând din 2026. Este al doilea brand din Grupul Volkswagen care și-a confirmat implicarea, după ce, recent, Porsche și-a anunțat parteneriatul cu Red Bull. În paralel, Audi a anunțat că abandonează programul de revenire în cursele de anduranță.
● McLaren va rezilia contractul cu Daniel Ricciardo la finele acestui sezon, deși pilotul australian mai avea contract cu teamul britanic încă un an. Oscar Piastri (21 ani), în prezent pilot de rezervă la Alpine, este favorit să ocupe locul lăsat liber de Ricciardo.
● Alfa Romeo și Sauber vor pune capăt colaborării, la capătul sezonului 2023. Deocamdată nu se știe dacă Alfa Romeo va rămâne în Formula 1 și după 2023.
În calificările de la Spa-Francorchamps, Max Verstappen (RedBull) a fost cel mai rapid, însă din pole position a plecat Carlos Sainz (Ferrari). Max Verstappen, Charles Leclerc, Lando Norris, Esteban Ocon, Valtteri Bottas şi Mick Schumacher au fost retrogradați în spatele grilei, ca urmare a schimbării unor elemente de power unit la monoposturile lor. Printre cei avantajați de această situație s-a numărat și septuplul campion mondial Lewis Hamilton (Mercedes), care în calificări a fost al șaptelea, dar în acest context a pornit în cursă din poziția a patra.
Cu toate acestea, Hamilton a fost marele pierzător al acestei curse. El s-a văzut obligat să abandoneze în urma unui contact cu Fernando Alonso, chiar în primul tur, în virajul Les Combes.
La polul opus, Max Verstappen a avut o nouă evoluție entuziasmantă. Avantajat de diversele probleme ale adversarilor, dar și de intrarea safety car-ului, în prima parte a cursei, olandezul a urcat de pe poziția 14 până pe primul loc.
Cei de la Ferrari au avut o evoluție sub așteptări. În timp ce Charles Leclerc s-a străduit să realizeze o cursă de recuperare cât mai eficientă, Carlos Sainz nu a avut forța necesară să facă față presiunii celor de la Red Bull.
În fine, onoarea celor de la Mercedes a fost salvată de George Russell. Britanicul a avut o evoluție constantă și i-a lipsit foarte puțin pentru a urca pe podium.
Clasamentul piloți: 1. Max Verstappen 284 p., 2. Sergio Perez 191 p., 3. Charles Leclerc 186 p.
Clasamentul constructori: 1. Red Bull 475 p., 2. Ferrari 357 p., 3. Mercedes 316 p.
Următoarea cursă este programată pe 4 septembrie, în Țările de Jos, pe circuitul de la Zandvoort.