Automobilele care au însoțit-o pe Elisabeta a II-a, de-a lungul domniei
10.09.2022
           
Distribuie acest articol!   

Moartea suveranei britanice ne reamintește că Regina Elisabeta a II-a a fost o mare pasionată de automobile. De-a lungul domniei, o serie de modele legendare au acompaniat-o, în călătorii, la festivități oficiale sau în momentele de liniște, departe de ochii iscoditori ai presei.

În cele ce urmează propunem o scurtă rememorare a câtorva dintre automobilele care care au însoțit-o pe Elisabeta a II-a.

Pentru o lungă perioadă de timp, familia regală a folosit în principal modele de la Rolls-Royce și Bentley. Multă vreme au fost utilizate Bentley Mark VI și R Type. În 1956 a apărut Bentley S1, care mai apoi a fost folosit pentru primele apariții oficiale ale Reginei Elisabeta a II-a.

În anii 1950, Rolls-Royce a prezentat Phantom IV, un model exclusivist produs în doar 18 exemplare, una dintre cele mai rare limuzine din lume. Echipat cu un motor în 8 cilindri de 5,7 litri și 170 CP, putea lua la bord până la 7 persoane. Familia regală britanică a achiziționat două exemplare. A fost începutul unei tradiții îndelungate, care a legat monarhia britanică de modelele Rolls-Royce Phantom.

Un alt model Rolls-Royce utilizat de casa regală, însă mai puțin cunoscut, este Phantom V Landaulet. A fost folosit de Regina Mamă și de Elisabeta a II-a, mai ales in timpul evenimentelor oficiale din 1962. Exemplarul folosit de Regină are numărul de înmatriculare ”NLT1”, iar în ultimii ani a mai fost folosit de Prințul Charles, la anumite ceremonii.

Celebrul Rolls-Royce Phantom VI a sosit în garajul Reginei câțiva ani mai târziu. La fel ca toate automobilele deținute de Elisabeta a II-a, a fost personalizat special pentru Majestatea Sa. Prima versiune, numită The Silver Jubilee Car, a apărut în 1977, pentru a sărbători primii 25 de ani de domnie a Reginei. Pentru prima dată, Rolls-Royce își scoatea celebra statueta Spirit of Ecstasy de pe calandru, pentru a o înlocui cu emblema Dragonului Saint-Georges.

Phantom VI era echipat cu un motor V8 de 6,2 litri și 170 CP. A fost folosit și la nunta Prințului William cu Catherine Middleton, iar Regina a păstrat modelul ca automobil oficial până în 2002.

În paralel cu limuzinele în care se afișa la diferite evenimente, Regina Elisabeta a II-a obișnuia să folosească în diferite deplasări și automobile de teren produse de Land Rover. Ba chiar uneori se urca la volan! Aceste modele erau folosite cu precădere pe domeniile de vânătoare, la diferite evenimente cu caracter militar sau când se opta pentru deplasarea la bordul unui automobil cu o caroserie deschisă, care să îi permită să salute mulțimea ori să treacă în revistă trupele.

În 2002 era lansată una dintre cele mai faimoase mașini regale din toate timpurile: Bentley State Limousine. Produsă în doar două exemplare, a înlocuit vechile automobile oficiale ale Reginei Angliei.

Propusă special de Bentley familiei regale, State Limousine are caracteristici tehnice incredibile și a fost dezvoltată pe baza lui Bentley Arnage R. Măsoară 6,2 metri lungime și 2 metri lățime. Cântărește 3,3 tone și are un rezervor de 100 de litri de combustibil. Este propulsată de un motor V8 turbo de 406 CP și 835 Nm.

Bentley State Limousine a însoțit-o pe Regină în toate călătoriile oficiale, în Marea Britanie și în străinătate. Este echipată cu o cutie de viteze specială, care îi permite să ruleze fără probleme în ritm „de paradă”, cu o viteză de doar de 14,5 km/h.

Interiorul a fost proiectat conform dorințelor Reginei. Astfel, ornamentele sunt din material textil și nu din piele. Elisabeta a II-a a refuzat montarea unui minibar și a scaunelor rabatabile la interior, pentru că, după cum spunea, nu intenționa deloc „să tragă un pui de somn” tocmai în vehiculul dedicat reprezentării familiei regale britanice!

Distribuie acest articol!