Belgianul Thierry Neuville s-a impus în EKO Acropolis Rally, competiție care a contat ca etapă în WRC, în timp ce Hyundai i20 N a scris istorie în Grecia, monopolizând podiumul.
Neuville s-a instalat la conducerea cursei sâmbătă, după ce Sébastien Loeb, care până în acel moment avusese o nouă evoluție impresionantă, s-a retras din cauza unei defecțiuni la alternator. Din acel moment Neuville nu a mai avut nicio emoție în privința victoriei!
Team-ul Hyundai a încheiat cu bine ziua de sâmbătă, în timp ce rivalii s-au confruntat cu diverse probleme. Neuville avea un avans de aproape jumătate de minut în fața coechipierului Ott Tänak, iar Dani Sordo completa podiumul.
Tänak a redus ecartul în prima parte a ultimei zile, însă orice speranță estonianului s-a spulberat în momentul în care au intrat în joc ordinele de echipă. Cele trei echipaje Hyundai au primit instrucțiuni să aducă mașinile cu bine la finish, așa că au intrat în modul de siguranță.
Pozițiile lor au rămas neschimbate, iar Neuville a încheiat cu un avans de 15 secunde. Este prima lui victorie din era hibridă a WRC și o triplă istorică pentru constructorul sud-coreean.
„Până acum a fost un sezon dificil și să obții victoria după un weekend foarte greu în Belgia este o ușurare. Cel mai important este că am reușit o triplă cu echipa. După toți acești ani, am reușit în sfârșit și este un moment istoric pentru brand și echipă. Toată lumea a muncit din greu pentru asta și este o recompensă frumoasă”.
Thierry Neuville
Șansele lui Elfyn Evans la locul al patrulea, la volanul unei Toyota GR Yaris, au fost distruse de problemele la turbină, ceea ce a făcut ca trio-ul fruntaș să încheie raliul la mare distanță față de următorii clasați.
Punctele acumulate în Grecia îl aduc pe Tänak la 53 de puncte de liderul Kalle Rovanperä, care a terminat pe locul 15, cu mai mult de 17 minute în spate. Rezultatul modest al tânărului pilot finlandez se explică prin faptul că acesta a lovit un copac, sâmbătă. El a salvat patru puncte în Power Stage și s-ar putea încoroana campion mondial încă din runda următoare, dacă va reuși să îl depășească pe Tänak cu minimum opt puncte.
Pierre-Louis Loubet și-a egalat cel mai bun rezultat din carieră, terminând pe locul patru la general, la volanul unui Ford Puma M-Sport. El a condus pentru scurt timp și a câștigat două speciale vineri, dar a greșit și a căzut în clasament în ziua următoare.
2002 EKO Acropolis Rally, clasament final:
1. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N 3hr 34min 52.0sec
2. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N +15.0sec
3. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +1min 49.7sec
4. P-L Loubet / V Landais FRA Ford Puma +3min 42.2sec
5. C Breen / P Nagle IRL Ford Puma +4min 9.0sec
6. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +6min 21.1sec
Clasament piloți (după etapa 10 din 13): 1. K. Rovanperä 207 p., 2. O. Tänak 154 p., 3. T. Neuville 131 p.
WRC programează următoarea rundă în perioada 29 septembrie – 2 octombrie, pe macadam. Repco Rally New Zealand revine în calendarul Mondialului după 10 ani de pauză.