
A treia rundă a sezonului 2023 din Formula 1 s-a disputat în Australia, pe circuitul stradal de la Melborune. A fost o nouă ocazie pentru Red Bull de a-și demonstra superioritatea, la capătul uneia dintre cele mai bizare curse din istoria Formulei 1, cu un final ridicol.
Calificările i-au adus în prim-plan pe cei de la Mercedes, care au ocupat următoarele locuri pe grilă (Russell pe doi și Hamilton pe trei), în spatele lui Verstappen, care a bifat un nou pole.
Al patrulea pe grilă a fost veteranul Fernando Alonso (Aston Martin), urmat de Carlos Sainz Jr. (Ferrari), Lance Stroll (Aston Martin), Charles Leclerc (Ferrari), Alexander Albon (Williams), Pierre Gasly (Apline) și Nico Hulkenberg (Haas).
Verstappen a avut un start dificil, fiind depășit de ambii piloți Mercedes. Pentru Leclerc începutul cursei a fost chiar mai rău, pilotul Ferrari fiind nevoit să abandoneze după un contact cu Stroll.
Cursa a fost întreruptă după nouă tururi, în urma unei ieșiri în decor a lui Albon. Al doilea start l-a avut pe Hamilton în postura de lider, talonat de Vertsppen, care după trei tururi prelua conducerea.

George Russell a fost un alt ghinionist al acestei curse, britanicul fiind nevoit să abandoneze după ce unitatea de putere a mașinii sale a cedat. Și astfel, la jumătatea cursei se prefigura un podium fără surprize, cu ordinea Verstappen, Hamilton, Alonso.
Cu trei tururi înainte de finish, un incident care l-a avut ca autor pe Kevin Magnussen (percutarea unui parapet, la ieșirea dintr-un viraj) a determinat, în mod surprinzător, a doua oprire a cursei. Iar sprintul de la finalul s-a transformat într-un mic carnagiu, din cauza căruia oficialii s-au văzut nevoiți să arboreze din nou steagul roșu.

Finalul a fost unul cum niciodată nu s-a mai văzut în Formula 1, toată lumea având de așteptat decizia conducerii cursei. Aceasta a fost ca ultimul tur să fie parcurs în spatele safety car-ului, într-o ordine prestabilită și discutabilă – cea conform clasamentului dinainte de ultimele incidente. Așa se face că pe pit line au fost situații hilare, mașinile fiind împinse de mecanici, pentru a fi aduse în ordinea cerută de oficiali pentru restart.
A fost, cu siguranță, exact ce își doresc proprietarii americani ai Marelui Circ: controverse aducătoare de audiență. Iar ordinea la vârf de la jumătatea cursei s-a păstrat până la final, cu Max Verstappen pentru a 37-a oară victorios în F1 și la prima sa reușită în Australia.

Clasament piloți: 1. Max Verstappen 69 p,. 2. Sergio Perez 54 p., 3. Fernando Alonso 45 p.
Clasament constructori: 1. Red Bull 123 p. 2. Aston Martin 65 p., 3. Mercedes 56 p.
Următoarea cursă este programată pe 30 aprilie, în Azerbaidjan, la Baku, cu sprint sâmbătă.
