Bugatti Type 57 SC Atlantic (1936). Cea mai frumoasă mașină din toate timpurile
21.06.2023
        
Distribuie acest articol!   

Este considerat cel mai valoros automobil din lume, iar pentru mulți iubitori ai bijuteriilor pe patru roți, Atlantic este cel mai frumos automobil din toate timpurile. Cea mai mare dintre legendele Bugatti, acest model a fost produs între 1936 și 1938, în doar patru exemplare, dintre care trei mai există și astăzi, însă doar două sunt considerate originale de către specialiști. Cât despre al patrulea exemplar, soarta acestuia este învăluită în mister, iar lumea automobilului îl caută de mai bine de 80 de ani.

Conceptul i-a aparținut lui Jean, fiul lui Ettore Bugatti, care în jurul anului 1930 și-a propus să modernizeze conceptul în privința modelelor. Astfel, a dezvoltat un model de bază, Type 57, un ”grand tourisme” din care au fost derivate diverse variante, precum Galibier (cu patru uși), Stelvio (cabriolet), Ventoux (cu două uși) și Atalante (coupé). Până în 1940, când producția a fost oprită, au fost produse 800 de exemplare.

Dintre toate, Atlantic a fost ceva cu totul aparte. A impresionat mereu prin frumusețe și exotism, întruchipând, de fapt, spiritul Bugatti, sub forma unei supersportive de lux, de o eleganță atemporală. Proporțiile uluitoare ale acestei capodopere fascinează și astăzi, contribuind la eleganța unică a acestui model, pur și simplu de neegalat.

Jean Bugatti a fost un vizionar care a fost înaintea timpului său. A fost fiul cel mare al fondatorului companiei Ettore Bugatti, un designer de automobile talentat și talent nativ egalat doar de foarte puțini, în înțelegerea proporțiilor și aerodinamicii. Cel mai frumos și cel mai faimos proiect lăsat posterității de Jean Bugatti este, evident, Atlantic.

Din 1936 și până în 1938, au fost construite doar patru exemplare SC Atlantic. Cea mai faimoasă variantă a lui Type 57 a fost numită Atlantic în onoarea unui prieten al lui lui Bugatti, Jean Mermoz. Acesta a fost un pionier aviator, dispărut într-o traversare a Atlanticului de Sud, în 1936. Inițialele SC vin de la cuvintele ”surbaissé” (profil coborât, în franceză) și ” compresseur” (de la sistemul de supraalimentare a motorului). Dotat cu un motor cu 8 cilindri în linie, cu o cilindree de 3.257 cmc, care dezvolta aproximativ 200 CP, coupé-ul putea rula cu peste 200 km/h.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!