Opel Elektro GT (1971). Șase dintr-un fulger!
25.06.2024
        
Distribuie acest articol!   

În primăvara anului 1971, cu o jumătate de secol înainte ca lumea auto să fie cuprinsă de febra mobilității electrice, Georg von Opel, un om de afaceri de succes, nepot al lui Adam Opel, fondatorul companiei Opel, a stabilit cu Elektro GT, pe circuitul Hockenheimring, nu mai puțin de șase recorduri mondiale pentru automobilele cu propulsie electrică.

Acest exemplar Opel GT modificat a fost primul BEV (automobil electric cu baterie) din istoria Opel și unul dintre cele mai performante astfel de automobile, din perioada de pionierat a electromobilității auto. Pentru a fi capabil de o asemenea performanță, modelul de serie a avut nevoie de o dezvoltare specială, care a implicat instalarea a două motoare electrice, dotarea cu baterii preluate de la avioanele de vânătoare și cu anvelope speciale.

Elektro GT a fost echipat cu două motoare electrice Bosch DC care împreună produceau 88 kW (120 CP) putere continuă și o putere de vârf chiar și de 118 kW (160 CP). Varta a furnizat cele patru baterii nichel-cadmiu instalate în jurul șoferului. Cu 280 de celule, bateriile au adăugat 590 kg la cele 960 kg ale modelului GT de producție, totalizând 1.550 kg. Pentru recordurile pe distanțe lungi a fost nevoie de 360 de celule, ceea ce a crescut greutatea până la 740 kg, respectiv un total de 1.700 kg. Continental a dezvoltat anvelope speciale de înaltă presiune, care au redus la minimum frecarea la rulare.

La volanul acestui Elektro GT, pe 17 mai 1971, Georg von Opel a stabilit patru noi recorduri mondiale pentru categoria automobilelor cu propulsie electrică: 1,0 km lansat în 19,061 secunde (188,86 km/h), 1,0 km cu plecare de pe loc în 31,066 secunde (115,88 km/h), 0,5 km cu plecare de pe loc în 19,358 secunde (92,98 km/h) și 0,25 mile cu plecare de pe loc în 16,869 secunde (85,87 km/h). Alte două recorduri au fost realizate a doua zi, pe 18 mai, ambele cu plecare de pe loc: 10 km în 4 minute și 43,69 secunde (126,89 km/h) și 10 mile în 7 minute și 35, 63 secunde (127,15 km/h). Din păcate, capacitatea energetică scăzută a bateriilor Ni-Cd a împiedicat un nou record mondial pentru 100 km la o viteză constantă de 100 km/h. Încercarea s-a încheiat după parcurgerea a 44 de kilometri.

Primul BEV Opel a demonstrat că un automobil electric poate fi la fel de sportiv ca unul convențional. În evocarea acelui moment de glorie, la 50 de ani după, un comunicat de presă al constructorului german reamintea lumii întregi că 1971 a fost anul în care astronauții Apollo 15 au fost primii care au călătorit cu un rover lunar complet electric, în timp ce Opel a demonstrat că motoarele electrice nu sunt doar pentru mașinuțele de golf.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!