Se încearcă resuscitarea Salonului de la Geneva
24.07.2023
        
Distribuie acest articol!   

Cândva unul dintre cele mai importante evenimente ale industriei auto la nivel mondial, celebrul GIMS, acronimul sub care este cunoscut Salonul Auto de la Geneva, a dispărut de câțiva ani bun din actualitate. Declinul a început în 2020, prin anularea ediției din acel an, pe fondul pandemiei de Covid-19.

Evenimentul nu a mai reușit să revină, însă organizatorii dau asigurări că va renaște din propria cenușă, în 2024.

Se încearcă relansarea printr-o formulă mult mai puțin costisitoare, soluție prin care se speră să fie convinși constructorii ca să revină la sentimente mai bune vizavi de participarea la marile saloane auto.

Este curioasă decăderea GIMS din ultimii ani, având în vedere că acest salon era, în opinia jurnaliștilor, constructorilor, dar şi a publicului larg, unul dintre evenimentele preferate ale iubitorilor de automobile. Organizarea pe suprafețe mai reduse și, mai ales, amplasarea în zona centrală a Europei au fost printre punctele sale forte.

Din păcate, nu și-a mai revenit după pandemie, iar la actuala situație a contat decisiv și decizia constructorilor de a  abandona marile saloane auto, considerate prea scumpe. În noul context, GIMS a încercat să se reinventeze: organizatorii au făcut echipă cu biroul de turism din Qatar, pentru a organiza o ediție inedită, găzduită de Orientul Mijlociu, în Qatar,  în perioada 5-14 octombrie 2023.

Lucrurile s-ar putea schimba începând de anul viitor, cu o întoarcere la Geneva așa cum cere tradiția. Organizatorul vrea să revină la Palexpo, dar în condiții mult mai ieftine. Astfel, Geneva ar putea oferi o formulă „Plug & Play”, asemănătoare Salonului de la Bruxelles, cu standuri mai mici și mai puțin elaborate.

Noua abordare implică și încheierea unor acorduri cu 16 hoteluri din regiune, pentru ca acestea să asigure prețuri rezonabile. Ceea ce înainte nu se prea întâmpla!

Prin acest nou concept, Sandro Mesquita, directorul general al Salonului Auto de la Geneva, speră să atragă 10.000 de jurnaliști și 300.000 de vizitatori. Sunt cifre mai modeste decât în ​​2019, ediție la care s-au înregistrat 600.000 de persoane, dar măcar este ceva! Rămâne de văzut dacă eforturile organizatorilor vor găsi ecoul scontat în rândurile expozanților.

Distribuie acest articol!