Bosch renunță la dezvoltarea seonzorilor LiDAR, o tehnologie esențială pentru automobilele autonome
01.10.2023
        
Distribuie acest articol!   

O decizie a gigantului german Bosch, specializat în de echipamente auto, a făcut valuri mari în lumea auto, mai exact în cea a conducerii autonome. Compania a hotărât să renunțe la dezvoltarea senzorilor LiDAR, o tehnologie crucială pentru conducerea autonomă, din cauza complexității tehnologice și a timpului de comercializare.

Înainte de toate, se cuvine să detaliem ce se ascunde sub acest acronim. Automobil autonom a adus cu el termenul de senzor LiDAR (Light Detection and Ranging), care are un rol major pe partea de autopilot a mașinii.

Concret, un senzor LiDAR are misiunea de a “cartografia” zona înconjurătoare prin măsurarea distanțelor dintre obiecte, prin raze de lumină reflectate.

Bosch, care a fost implicat în dezvoltarea LiDAR timp de trei ani, a declarat că își va muta resursele și capacitatea de dezvoltare către alte tehnologii de senzori, inclusiv radarul. Mișcarea vine după o evaluare atentă a costurilor și beneficiilor tehnologiei LiDAR, care s-au dovedit a fi costisitoare de dezvoltat și integrat în autovehicule.

Senzorii LiDAR sunt cunoscuți pentru eficiența lor superioară în comparație cu camerele video și radarele. Ei folosesc lasere pentru a cartografia și monitoriza împrejurimile unui vehicul, permițând detectarea precisă a obiectelor și obstacolelor și pentru estimarea distanțelor.

Cu toate acestea, în ciuda acurateții superioare, acești senzori se confruntă în continuare cu provocări legate de costul ridicat și cererea limitată. Aceste aspecte negative sunt menținute de faptul că dezvoltarea automobilului complet autonom va dura mai mult decât se estima.

Decizia Bosch nu este ceva izolat în industria auto germană. ZF, un alt jucător important, și-a anulat planurile de dezvoltare a senzorilor LiDAR, lăsând cale liberă concurentului Continental. Această tendință evidențiază provocările cu care se confruntă companiile pentru a face condusul autonom fezabil din punct de vedere tehnic și viabil din perspectivă economică.

Nu este prima dată când divizia de automotive de la Bosch se confruntă cu un astfel de eșec. În 2018, compania a renunțat să mai producă celule de baterie, deschizând o perspectivă uriașă gigantului chinez CATL, care la începutul acestui an a inaugurat prima sa mega-fabrică europeană, amplasată tocmai în Germania.

Distribuie acest articol!