Maybach Zeppelin (1930). Precum în cer, așa și pe pământ
09.04.2024
        
Distribuie acest articol!   

Contelui german Ferdinand von Zeppelin îi datorăm dirijabilul, una dintre cele mai spectaculoase invenții din istoria aeronauticii. Utilizat de germani înainte și în timpul Primului Război Mondial, acesta a avut un asemenea succes încât numele propriu Zeppelin a ajuns să fie folosit pentru orice aeronavă de acest tip.

Dar care este legătura cu automobilul? Motorul. Dirijabilele erau dotate cu motoare Maybach de 300 CP, care făceau posibilă deplasarea zecilor de tone ale unui dirijabil cu viteze de peste 100 km/h. Ca un omagiu adus acestor aeronave, Maybach a decis să preia numele Zeppelin, la sfârșitul anilor 1920, pentru modelele sale de top. Vorbim aici despre cele mai bune automobile pe care industria germană le-a putut oferit, în prima jumătate a secolului trecut, comparabile cu cele de la Mercedes-Benz, Rolls-Royce, Bentley sau Isotta-Fraschini și alte mărci de lux.

Datorită lui Maybach, numele Zeppelin a devenit un sinonim pentru luxul auto. Maybach Zeppelin era o limuzină uriașă, a cărei greutate era de aproximativ trei tone. O masă atât de mare încât șoferii germani trebuiau să dețină un permis special pentru a o putea conduce.

Zeppelin a fost primul automobil german de serie dotat cu motor în 12 cilindri, disponibil cu o cilindree de șapte sau opt litri (150 CP sau 200 CP). Propulsorul era foarte rafinat și funcționa într-o liniște demnă de o limuzină. Maybach Zeppelin uimea și cu transmisia semi-automată cu opt trepte, o raritate pentru acele vremuri.

Maybach a lansat oficial primul Zeppelin, DS 7 (de la Double Six, arhitectura motorului), la un an de la prezentarea primului său model dotat cu un motor V12. Atingea viteza maximă de 150 km/h, iar accentul era pus pe performanță și confort. Al doilea model Zeppelin, numit DS 8, avea cilindreea mărită la 7.922 cmc și puterea dusă până la 200 CP. Zeppelin DS 7 s-a produs din 1930 până în 1933, iar Zeppelin DS 8, din 1930 până în 1939.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!