În acest week-end s-a disputat ediția cu numărul 92 a celei mai prestigioase competiții de anduranță auto din lume, cursa de 24 de ore de la Le Mans. Întrecerea a avut parte de o distribuție de zile mari la clasa regină, Hypercar (fosta LMP1), cu nu mai puțin de 23 de echipe la start.
Toyota, Porsche, Ferrari, BMW, Lamborghini, Peugeot, Cadillac, Alpine și Isotta Fraschini au fost numele mari de anul acesta, de la Hypercar. Celelalte două categorii, LMP2 și LMGT3, au avut și ele spectacolul lor, completând grila până la cele 62 de echipe prezente la start, cu 16, respectiv 23 de mașini.
Lupta pentru victorie s-a dat, în principal, între reprezentanții Porsche, Ferrari, Toyota și Cadillac. Însă ediția din acest a a fost marcată de condițiile meteorologice, ploaia generând multe întreruperi și rulajul în spatele safety car-ului pentru o buna bucată de timp.
Învingători anul trecut, cu echipajul format din James Calado, Antonio Giovinazzi și Alessandro Pier Guidi, cei de la Ferrari au recidivat anul acesta. De data aceasta, învingător a fost echipajul cu numărul 50, format din Antonio Fuoco, Miguel Molina și Nicklas Nielsen, pe prototipul 499P.
Învingătorii de anul trecut s-au clasat pe a treia treaptă a podiumului, între cele două mașini Ferrari strecurându-se echipajul Toyota format din José María López, Kamui Kobayashi și Nyck de Vries, pe monopostul GR010 Hybrid cu numărul de concurs 7.
Diferența de doar 14,221 secunde, între prima și a doua mașinină, la capătul a 311 tururi, vorbește de la sine despre dramatismul duelurilor de la vârf, de anul acesta.
Pentru Ferrari, succesul din acest an a fost al 11-lea la clasa regină și al doilea consecutiv.
La celelalte clase s-au impus anul acesta Oliver Jarvis, Bijoy Garg și Nolan Siegel la LMP2, cu un monopost Oreca 07-Gibson (United Autosports), respectiv Yasser Shahin, Morris Schuring și Richard Lietz la LMGT3, pe un Porsche 911 GT3 R (Manthey EMA).
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!