În sfârșit, Renault va avea propriul muzeu
28.06.2025
        
Distribuie acest articol!   

Vehicule istorice, arhive și o colecție de artă: un spațiu special amenajat lângă fabrica de la Flins, din apropierea Parisului, va găzdui o clădire de mari dimensiuni, concepută pentru a reînvia marea aventură Renault. Porțile noului centru expozițional se vor deschide în 2027.

În timp ce mai toți producători germani și italieni au propriile muzee auto absolut remarcabile, din păcate lucrurile nu stau la fel în cazul eternilor rivali francezi.

Excepția ar putea fi L’Aventure Peugeot, însă aceasta este mult prea departe de comorile prezentate în muzeele Mercedes, Porsche, Alfa Romeo, sau FCA Heritage Hub. Francezii vor mai recupera din terenul pierdut în această privință grație lăudabilei inițiative a Grupului Renault, care zilele trecute a prezentat noul său mare proiect de patrimoniu, care încă nu are un nume oficial, dar face parte din proiectul generic „The Originals Renault”.

Sediul Renault de la Flins, situat la aproximativ 40 de kilometri vest de Paris, a fost ales pentru a găzdui comorile Colecțiilor Renault. În acest vast centru, care își va deschide porțile publicului larg în 2027, publicul va putea retrăi istoria de 125 de ani a acestei mărci care, de la înființare, a însoțit toate schimbările din societatea franceză și nu numai.

În centrul acestui spațiu se va afla, desigur, o expoziție auto care va reuni aproximativ 100 de modele emblematice, de la Type A, realizat în 1898, de Louis Renault, până la cele mai recente concepte, inclusiv monoposturi de Formula 1 și modele produse în serie, cu o însemnătate deosebită.

Jumătate dintre aceste mașini sunt funcționale, iar o echipă de șase tehnicieni se va ocupa de întreținerea lor. De asemenea, la fața locului va fi înființat un atelier de restaurare mecanică și pentru caroserie. Renault precizează că această colecție se va extinde treptat.

Însă, dincolo de mașinile care vor fi punctul culminant al expoziției, atracția acestui loc constă și în faptul că va oferi acces la arhivele mărcii, care reprezintă 2.400 de metri liniari (postere, schițe de designeri, reclame, obiecte promoționale etc).

„Ceea ce îi așteaptă pe vizitatori este pur și simplu uluitor: mii de obiecte, sute de opere de artă și, mai presus de toate, un spectacol unic în lume – mașini emblematice aliniate pe rafturi de paleți, ca niște bijuterii suspendate în spațiu. O prezentare spectaculoasă, demnă de istoria incredibilă pe care o avem de împărtășit”.
Arnaud Belloni, director de marketing Renault

Celălalt punct de atracție va fi constituit de cele aproximativ o sută de opere de artă din Fondul Renault pentru Artă și Cultură. Compania se mândrește cu sprijinirea artiștilor timp de aproape un secol, cu o nouă concentrare pe arta stradală, care se află în centrul universului de produse Renault. Având în vedere acest lucru, Flins găzduiește și o rezidență pentru artiști contemporani, numită Fabrica de Artă, care se întinde pe 3.200 mp, al cărei scop este de a „permite artiștilor să își exprime creativitatea într-un mediu industrial unic”.

Vizitatorii vor putea, de asemenea, să descopere fotografii realizate de Robert Doisneau (care a fost angajat al departamentului de fotografie al Renault între 1934 și 1939), sculpturi de Arman, lucrări ale artistului vizual Vasarely (creatorul celebrului logo în formă de romb) și lucrări de Erro și Jean Dubuffet. Toate acestea formează o colecție solidă de artă modernă și ar trebui să constituie un plus de atractivitate pentru „un loc unde venim cu familia, unde ne plimbăm printre mașini, unde ne reconectam cu o istorie care nu este înghețată, ci în mișcare: o moștenire care ne face mândri și pe care căutăm să o aducem la viață pe deplin”, după cum a declarat Fabrice Cambolive, directorul Renault. Altfel spus, Renault ne invită să cunoaștem trecutul, pentru a înțelege mai bine prezentul și mai ales viitorul.

Distribuie acest articol!