Cu ce ambiții vine Audi în Formula 1?
20.11.2025
        
Distribuie acest articol!   

Intrarea Audi în Formula 1 a fost confirmată de ceva vreme. Pe măsură ce ne apropiem de sezonul 2026, lucrurile încep să prindă contur. Dar care sunt oare ambițiile celor de la Ingolstadt?

Cu câteva zile în urmă, Audi și-a dezvăluit identitatea cromatică sub care își va face debutul, anul viitor, în F1. Cu această ocazie, constructorul german a dat de înțeles că, pe termen lung, nu intenționează să fie un simplu spectator pe circuite.

Silueta conceptului R26 ilustrează o reinventare completă a identității vizuale Audi. S-a renunțat la elementele de design tradiționale și s-au introdus nuanțele titan, negru de fum și, mai presus de toate, un nou roșu Audi, care va colora și celebrele inele ale mărcii. Această paletă cromatică nu va rămâne limitată pe pistă, ci prefigurează noul limbaj stilistic care se va extinde treptat și la gama comercială Audi.

Proiectul F1 nu este nou la Audi. De la achiziționarea Sauber, în 2022, inginerii au lucrat neobosit la fiecare aspect al grupului motopropulsor – motorul V6 turbo de 1,6 litri, sistemul de recuperare a energiei și transmisia.

Audi a făcut o mișcare îndrăzneață, aducându-i la conducerea echipei pe Mattia Binotto, fostul director al Scuderiei Ferrari, și pe Jonathan Wheatley, fost director sportiv la Red Bull. Piloții Nico Hülkenberg și Gabriel Bortoleto vor avea sarcina dificilă de a reprezenta marca încă de la primele teste, programate pentru februarie, în Bahrain.

CEO-ul Audi, Gernot Döllner, are o strategie clară: „Nu intrăm în Formula 1 doar pentru a fi acolo. Vrem să câștigăm”. Însă rămâne realist în ceea ce privește timpul necesar pentru a ajunge în vârf. Obiectivul declarat? Lupta pentru titlul mondial până în 2030. Un obiectiv ambițios, dar realist, recunoscând că „nu poți deveni campion mondial peste noapte”.

Dar schimbările regulamentului tehnic, prevăzute din 2026, ar putea schimba radical lucrurile și i-ar putea permite echipei Audi să își accelereze progresul. În orice caz, construirea unei echipe capabile să ajungă constant pe podium necesită timp, perseverență și o dorință constantă de adaptare.

Echipa va avea sediul în Hinwil, Elveția. Între timp, sistemul de propulsie hibrid va fi proiectat și produs în Neuburg an der Donau, Germania. Această organizare multi-site permite punerea în comun a expertizei fără a compromite integrarea tehnică. Cu alte cuvinte, fiecare are propriul rol de jucat.

Cu peste 820 de milioane de fani în întreaga lume, Formula 1 reprezintă o vitrină excepțională pentru Audi. Pe plan intern, noul angajament este văzut ca o pârghie strategică pentru revitalizarea imaginii mărcii, în special pe piețe cheie precum Statele Unite și Asia. Trei parteneri majori s-au alăturat deja aventurii: Adidas, British Petroleum și Revolut, care va deveni sponsorul principal al echipei. Alte acorduri sunt în curs de finalizare.

Distribuie acest articol!