La fosta fabrică Renault din Moscova se produce Moskvici 3, un SUV sub licență chinezească
03.12.2022
        
Distribuie acest articol!   

Vândută simbolic de producătorul francez pe o rublă, fosta fabrică Renault de la Moscova asamblează acum automobile cu sigla Moskvici. Dispărut în 2001, vechiul brand sovietic a renăscut pe neașteptate și produce acum SUV-uri de origine chineză, importate sub formă de kit-uri.

Relatam recent despre intenția rușilor de a colabora cu un producător din China. În acest sens au apelat la Grupul JAC (Jianghuai Automobile Co), care produce atât limuzine, cât și SUV-uri, cu motorizări termice dar și 100% electrice.

Așa se face că brandul Moskvici a fost reactivat, grație SUV-urilor chineze JAC asamblate sub licență. Mișcarea se produce într-un context nefast pentru piața auto din Rusia, care continuă să scadă.

Odată cu sancțiunile occidentale impuse Rusiei, vânzările de automobile noi s-au prăbușit, iar producția a scăzut brusc. Într-un an, din octombrie 2021 până în octombrie 2022, piața auto din Rusia s-a contractat cu 63%.

Producătorii străini de automobile, ca și cei din industria orizontală, și-au limitat sau chiar și-au oprit operațunile în Rusia. Nissan, Ford, Toyota și Mazda sunt mărcile auto cele mai cunoscute care și-au închis fabricile de aici. Renault, pentru care Rusia era a doua piață ca importanță, după Franța, și-a vândut fabricile din Moscova, Togliatti și Ijevsk.

După câteva luni de incertitudine cu privire la viitorul fabricii din Moscova, iată că, spre surprinderea tuturor, aceasta și-a reluat activitatea, cu modele… Moskvici, un nume care ne duce cu gândul în epoca de aur a Uniunii Sovietice. În acea perioadă, țara avea câțiva producători naționali majori, precum Lada, IJ, Moskvici, GAZ și ZiS (transformat în ZiL, după moartea lui Stalin).

Moskvici și-a început producția în anul 1945, cu modelul 400, care era un Opel Kadett rebotezat pentru piața locală. Marca a avut epoca sa de glorie în anii 60 și 70, apoi a urmat o perioadă de scădere, prin anii 80. A produs automobile până în 2001 și a dispărut în 2006.

JAC Sehol Yao

Revenirea de acum trebuie însă privită cu prudență, pentru că deocamdată este doar o asamblare sub licență a unor kit-uri expediate de JAC, pe care se aplică sigla Moskvici. Se vorbește și despre un posibil model nou, denumit Moskvici Corrida. Va fi tot un automobil produs sub licență JAC, de data aceasta fiind vorba de limuzina Sehol Yao.

Distribuie acest articol!