De la inceputul sezonului viitor, regulamentele Formulei 1 permit utilizarea tehnologiilor hibrid pentru sporirea puterii si a eficientei monoposturilor. Pentru aceasta, BMW Sauber F1 Team lucreaza intens la dezvoltarea propriului sistem KERS (Kinetic Energy Recovery System / sistem de recuperare a energiei cinetice), de regenerare a energiei consumata prin franare.
Dupa cum declara Klaus Draeger, director de dezvoltare, „BMW Group poate transfera cunostintele obtinute de la BMW Sauber F1 Team direct in dezvoltarea productiei de serie. Aceasta face ca Formula 1 sa fie platforma ideala de predezvoltare a tehnologiilor inovatoare de transmisie. Noile reguli din Formula 1 ne ofera posibilitatea de a utiliza tehnologiile hibrid inovatoare in conditii extreme, iar astfel sa putem obtine o experienta mare pentru dezvoltarea productiei de serie. Clientii BMW vor fi principali beneficiari ai acestui rezultat. Departamentul KERS conceput pentru BMW Sauber F1.09 este o varianta deosebit de eficienta a tehnologiei de regenerare a energiei consumata la franare si este similar, in ceea ce priveste functionarea, cu tehnologia ActiveHybrid dezvoltata pentru productia de serie BMW”.
KERS permite recuperarea si stocarea energiei consumata prin franare, care ulterior este folosita ca sursa de putere la accelerare, completand puterea motorului V8. BMW Sauber F1 Team a decis sa se concentreze asupra unei solutii electrice. Monopostul BMW Sauber F1.09 va fi echipat cu un sistem hibrid ce va consta din combinarea unui motor electric cu un generator, partea electronica necesara pentru putere si modulul de stocare a energiei.
In momentul franarii, BMW Sauber F1.09 va stoca destula energie pentru a putea oferi un plus de putere de 60 kW pentru circa 6,5 secunde de accelerare. Intregul sistem cantareste mai putin de 40 kg. Aceasta inseamna ca aportul de putere a terhnologiei F1 KERS va fi considerabil mai mare decat cea a sistemelor folosite in prezent in productia modelelor de serie. In anii viitori, experienta acumulata recent va ajunge direct in dezvoltarea productiei de serie.
Ca parte a pachetului BMW EfficientDynamics, BMW Group foloseste deja un sistem de regenerarea a energiei franelor la un mare numar de modele din productia de serie. De asemenea, grupul german pregateste introducerea tehnologiei BMW ActiveHybrid la numeroase modele de serie.