Noua generatie Clasa B de la Mercedes-Benz ar putea deveni, nu peste mult timp, un automobil “verde”. Cel putin asa lasa sa se inteleaga noul studiu Concept BlueZero, pe care Mercedes-Benz il va prezenta, luna viitoare, la Salonul de la Detroit. In acelasi timp, acest concept cu propulsie electrica sugereaza, intr-o oarecare masura, aspectul viitoarei generatii Clasa B.
Bazat pe o arhitectura unica (podeaua sadwich, introdusa de Mercedes in urma cu un deceniu, la Clasa A, si apoi la Clasa B), acest concept modular poate fi oferit in trei variante, in functie de necesitatile de mobilitate ale clientului:
BlueZERO E-CELL cu propulsie electrica pe baterii si o autonomie de pana la 200 km;
BlueZERO F-CELL (fuel cell) cu o autonomie de peste 400 km folosind propulsia electrica;
BlueZERO E-CELL PLUS cu propulsie electrica si un motor clasic, suplimentar, folosit ca generator de putere, cu o autonomie de peste 600 km si pana la 100 km folosind strict propulsia electrica.
Concept BlueZero dispune de un motor electric de 100 kW si 320 Nm, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/ora in 11 secunde si de o viteza maxima de 150 km/ora. Bateriile litiu-ion asigura o autonomie de 200 km. Asadar, solutia propulsiei electrice ar putea fi folosita, la viitorul Mercedes B, in combinatie cu un propulsor clasic, iar productia de serie a acestui hibird ar putea demara in 3-4 ani.