Prima luna a anului 2009 s-a incheiat cu cele mai dezastruoase rezultate din ultimii ani, pentru piata auto din Romania. Scaderea vanzarilor de autoturisme noi a fost de 63,9%, fata de ianuarie 2008, totalizand 7.110 unitati. Pentru a avea un termen de comparatie, trebuie spus ca o luna buna pentru piata de automobile noi din Romania totaliza, anul trecut, peste 30.000 de unitati.
Marii jucatori de pe piata, marcile de volum precum Dacia, Opel, Chevrolet, Skoda si Ford, au inregistrat scaderi masive, de peste 70%, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automoble din Romania (APIA).
In topul pe modele, cele mai mari vanzari le-au inregistrat luna trecuta automobile fabricate in India si Turcia, precum supermini-ul Hyundai i10 (271 unitati), respectiv mini-ul Renault Clio (261). In clasamentul pe marci, Dacia ramane lider, cu 1.645 unitati comercializate, urmata de Volkswagen (918) si Hyundai (639).
Interesant este si faptul ca vedetele de odinioara, precum Dacia, Renault si Skoda, au inceput sa piarda din cota de piata. O exceptie in acest sens o constituie Volkswagen, care a reusit sa-si creasca aceasta cota. Cat despre cauzele acestei scaderi brutale, acestea sunt de-acum stiute de toata lumea: criza economica, legislatia incerta in privinta taxei auto si inasprirea conditiilor de creditare.