Noul A4 2.0 TDI e va fi lansat in iunie 2009, la un pret de 30.800 euro si, conform promisiunilor celor de la Audi, va fi cel mai eficient sedan de clasa medie. Terminatia e vine, bineinteles, de la cuvantul care caracterizeaza acest model – eficienta. Aceasta eficienta este data de cosumul motorului diesel, de doar 4,6 litri/100 km si de la emisiile de CO2 de doar 119 gr/km. Motorului ii este asociata o cutie de viteze manuala, in 6 trepte.
Motorul de 2,0 litri dezvolta 136 CP si asigura viteza maxima de 215 km/ora si o acceleratie de la 0 la 100 km/ora in 9,5 secunde. In aceasta configuratie, noul A4 e va fi dispoibil si in versiunea Avant. Audi combina, in acest caz, o serie de tehnologii de generatie noua, cu scopul de a asigura un consum cat mai mic si, la fel, emisii cat mai reduse. Este vorba, in primul rand, de sistemul start-stop inclus in dotarea standard si care este utilizat din plin in cazul rularii in mediul urban. Acesta duce la reducerea consumului cu 0,2 litri/100 km. Alte optimizari au fost operate in cazul transmisiei si a gestiunii electronice a motorului. Audi A4 e dispune si de un sistem de recuperare a energiei cinetice si transformare a acesteia in energie electrica, in timpul franarii. La accelerari, energia stocata este folosita, cu efect benefic asupra activitatii alternatorului. Date despre eficienta pilotajului sunt afisate pe un display aflat la bord, ajutandu-l pe cel de la volan in adoptarea unui stil de condus cat mai eficient.
A4 2.0 TDI e este al patrulea model Audi din seria e, dupa A3 1.9 TDI e, A6 2.0 TDI e, si A8 2.8 FSI e. Audi adopta, astfel, seria e la modelele existente, in incercarea de a oferi versiuni economice si ecologice, in ton cu tendinta pe plan mondial.