Dupa ce a introdus motorul 1.6 TDI pe cele mai noi versiuni Volkswagen Polo si SEAT Ibiza, constructorul german a anuntat ca acest nou propulsor va inlocui binecunoscutul 1.9 TDI, in oferta pentru noul Golf VI. Cuplat la o transmisie manuala cu 5 viteze sau, optional, una cu dublu ambreaj (DSG), in 7 trepte, noul motor dezvolta 105 CP si 250 Nm.
Motorul 1.6 TDI va fi disponibil atat pe versiunea hatchback, cat si Variant, iar Volkswagen anunta un consum mediu de 4.5 litri/100 km. In cazul variantei Golf Plus, consumul anuntat este cu 0,3 litri mai mare. Aceasta noutate face parte din procesul de downsizing initiat de Grupul Volkswagen. Mai pe romaneste spus, introducerea de motoare de generatie noua, cu cilindree redusa si cu un raport putere – capacitate cilindrica imbunatatit.
La Audi, marca premium a Grupulu Volkswagen, ultima noutate in materie de downsizing este introducerea motorului 1.6 TDI pe A3, acesta fiind cel mai mic tubodiesel din gama marcii cu patru cercuri. Este disponibil in doua versiuni de putere, de 90 si 105 CP. Varianta de 105 CP are un cunsum mediu anuntat de doar 4.1 litri/100 km si emisii de CO2 de 109g/km, gratie utilizarii in combinatie cu sistemul stop and start.