Renault a confirmat oprirea productiei, pana la finele anului, pentru varful de gama Vel Satis (foto). Limuzina insolita, cu un aspect intre monovolum, break si berlina, nu a avut niciodata succesul scontat. Principalii clienti de Vel Satis au fost cateva ministere si, in general, administratia publica din Franta, insa productia n-a reusit sa depaseasca vreodata 3.000 de unitati pe an.
In incercarea de a realiza o limuzina originala, Renault a dat gres cu Vel Satis, un esec oarecum similar (dar totusi nu asa de dur) cu cel din cazul lui Avantime, un alt model cu un design greu de digerat. Se pare ca Renault nu va renunta definitiv la un model varf de gama, astfel ca Vel Satis va avea un inlocuitor, care va fi fabricat in Coreea de Sud, la filiala Samsung.
Toti constructorii francezi par sa aiba o problema cu "navele amiral", pentru ca aproape in acelasi timp cu vestea retragerii lui Vel Satis, dinspre celalalt gigant al industriei auto din Hexagon, PSA (Peugeot – Citroen) a venit o stire similara. PSA renunta la inlocuirea modelelor de top Peugeot 607 si Citroen C6.
La fel ca in cazul Vel Satis, C6 s-a dovedit a fi un model mult prea revolutionar, intr-un segment de piata in care clientii sunt destul de conservatori si prefera conventionalul. Chiar si pe propria piata, in Franta, vanzarile acestor modele au fost modeste in ultima vreme: in 2008 s-au vandut 3.900 de unitati Peugeot 607, 2.800 Citroen C6 si 1.667 Renault Vel Satis. Asadar, in eterna rivalitate franco-germana, cel putin pentru moment, la capitolul limuzine francezii raman fara nicio replica!