Organizatorii editiei din acest an a Salonului de la Frankfurt sperau ca evenimentul sa aiba o afluenta de circa 750.000 de vizitatori. In final, au fost 850.000, un rezultat bun, daca e sa-l comparam cu asteptarile organizatorilor, insa modest fata de editia precedenta, cand IAA Frankfurt a atras un million de vizitatori. Mai mult, Salonul de la Paris, de anul trecut, eveniment care se organizaeaza in alternanta cu IAA, a stabilit un record de 1,43 milioane de vizitatori, intr-un moment in care criza isi facea debutul.
Reculul a fost explicat de catre organizatori prin prudenta adoptata de majoritatea expozantilor, in privinta invitatiilor lansate clientilor, pentru a reduce bugetele. A 63-a editie a Salonului de la Frankfurt a fost marcata de criza: standuri mai mici, uneori chiar mai saracacioase, absente notabile din randul constructorilor si, in final, cu 15% mai putini vizitatori decat in 2007.
Criza si-a facut simtita prezenta si prin noutatile care n-au mai ajuns sa fie prezentate la acest eveniment, conform planurilor initiale. Audi A1 si A8, FIAT Topolino si noul Renault Megane CC sunt doar cateva exemple. Ramane de vazut daca industria auto se va simti mai bine la urmatoarea editie IAA, programata pe 15-25 septembrie 2011.